Huawei se află într-o situație ingrată pentru că nu-și poate face rost de componente, iar unele zvonuri arată pregătirea pentru un exit chiar și pentru seriile flagship P și Mate (zvon infirmat). Xiaomi a crescut puternic în ultima perioadă, dar deja au intrat în vizorul SUA. Am impresia că s-ar putea să-i vedem în situația Huawei, de pe la jumătatea anului (în funcție și de politica pe care administrația Biden o va folosi în relația cu China).

De aici și întrebarea din titlu. Un alt jucător din China se va ridica pe căderea Huawei și viitoarea poziție mai slabă a Xiaomi. Bineînțeles, Departamentul de Stat al SUA va putea include și respectiva companie pe listă etc. Totuși, observ că brandurile grupului BBK au o abordare distinctă. Nu ies neapărat în evidență printr-un raport preț / specificații fără egal (cum se întâmpla la Huawei și Xiaomi), nu au reclame prin interfață (Xiaomi), nici măcar nu sunt un grup în adevăratul înțeles al termenului. La articolul legat de prezența Vivo în România mi s-a atras atenția de către echipa locală:

vivo este o companie independentă și nu aparține niciunei societăți-mamă. Investim în propriile noastre resurse de R&D și de dezvoltare a produselor și nu împărțim zona de dezvoltare software și hardware cu niciun alt brand. Avem o echipă de aproape 10.000 de oameni care lucrează în nouă centre de cercetare și dezvoltare din Asia și SUA și suntem foarte mândri de asta.”

IQOO este divizia de smartphone-uri premium a vivo;

Presupun că le este ușor teamă să nu ajungă într-o poziție de forță precum Huawei și Xiaomi. În sensul în care să se spun că marketshare-ul adunat îi aduce pe primul loc etc. Bineînțeles, astfel de subterfugii nu au cum să țină și SUA va cunoaște poziția lor etc. Pe de altă parte, cine știe. Chiar sunt companii independente, deși îmi este clar share-ul de resurse între OPPO, OnePlus și Realme. La Vivo să zicem că abordarea este ușor distinctă. Legat de vivo, nu am înțeles cum au crescut în China și în alte țări din Asia, pentru că prețurile nu sunt dintre cele mai atractive. OPPO se află într-o situație similară.

Find X2 – primul smartphone de top importat oficial de către OPPO în România;

Este prea devreme spre a trage concluzii. vivo abia ce-și definitivează o strategie pe plan local, Realme se află la fel la început de drum, iar OPPO nici nu a făcut 1 an în România de la evenimentul de lansare. Personal, cred că Realme are un avantaj. Au multe modele cu raport preț / specificații atractiv. Ar putea să ia o parte din clientela Xiaomi și concurează direct. OPPO are o poziționare premium, iar cel mai mare adversar este Samsung. În această zonă le trebuie o strategie a la Huawei cu marketing agresiv, pe toate palierele. Acum nu știu dacă au resurse similare cu Huawei, ce avea și business-ul pe partea de telecomunicații unde erau lider mondial.

Categorii: telefoane-mobile

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.