Chiar dacă starea trenurilor din România lasă de cele mai multe ori de dorit, românii continuă să circule foarte mult cu acest mijloc de transport. Dacă în 2018 peste 4.93 milioane de români au mers cu trenul, în 2019 numărul acestora a crescut până la 5.23 milioane de călători (bănuiesc că anul acesta cifrele vor fi mult mai mici ţinând cont de pandemie).
În acest context, CFR Călători renunţă la pix şi foaie şi vrea să ofere tehnologie nouă controlorilor de bilete. Compania a inițiat o licitație pentru achiziționarea unui număr de 4.450 de scanare și imprimante mobile, precum și servicii aferente (soluție MDM și transmisii de date mobile) în vederea demarării proiectului de implementare a dispozitivelor mobile în activitatea comercială a companiei. Estimat la 10,13 milioane de lei, fără TVA, contractul se va derula pe o perioadă de 3 ani.
În prezent personalul de tren are obligația de a verifica și valida legitimațiile de călătorie emise pentru trenul respectiv, abonamente și alte tipuri de oferte comerciale emise de CFR Călători, precum și biletele emise online. Pentru emiterea de legitimații de călătorie în tren (la tarif normal sau suprataxă) se utilizează formulare pretipărite care sunt completate manual, în timp ce pentru verificarea și validarea biletelor emise online sunt tipărite liste cu biletele vândute pe fiecare tren și transmise de către dispecerii OTL în stațiile de îndrumare sau alte stații prestabilite din parcursurile trenurilor, în care aceste liste sunt tipărite și predate către controlori.