Chinezii de la CATL şochează şi anunţă că în 3 ani vor exista nave transportatoare de containere cu propulsie electrică şi baterii, compatibile cu rutele transoceanice

Diverse
/
/
14 dec. 25
/

Industria de transporturi maritime este unul dintre cei mai mari poluatori la nivel global (peste 700 de milioane de tone de CO2 anual), iar momentan pentru aceasta se caută soluţii alternative. În acest caz propulsia electrică nu este încă o opţiune, însă în China se lucrează intens la schimbarea acestui lucru.

Inginerii de la CATL au făcut recent o afirmaţie care a şocat puţin industria. Aceştia au transmis că în 3 ani vor exista nave transportatoare de containere cu propulsie electrică şi baterii, compatibile cu rutele transoceanice.

Mai multe detalii nu au fost oferite, însă din surse anterioare ştim că CATL lucrează deja la baterii de 500 Wh/kg gândite pentru avioane electrice, astfel că pentru a deveni cât de cât fezabilă ideea de nave transportatoare de containere pe rute transoceanice, este foarte probabil ca inginerii chinezi să ţintească baterii de 1000 Wh/kg.

Deşi optimismul celor de la CATL ne bucură, cei de la piaţaauto.md au făcut un calcul şi au arătat că şi în cazul acumulatorilor de 1000 Wh/kg, tot nu pare eficient transportul electric pe rută oceanică.

La o navă medie greutatea combustibilului şi a motoarelor pe ruta Shanghai – Rotterdam este de aproximativ 5000 de tone, în timp ce la o navă mare aceasta ajunge la aproape 8000 de tone. Pentru aceleaşi categorii de nave, dar în variantele cu baterii de 1000 Wh/kg, greutatea acumulatorilor ar fi de 29.000 de tone, respectiv 49.000 de tone. Observaţi că vorbim de zeci de mii de tone diferenţă, unele care ar trebui reduse din numărul de containere transportate.

Rămâne de văzut la ce s-au gândit cei de la CATL şi dacă peste 3 ani chiar vom avea nave transportatoare de containere cu propulsie electrică şi baterii, compatibile cu rutele transoceanice.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

S-au scumpit din nou biletele de tren (pe distanţa Brăila – Bucureşti mai merită să mergi cu trenul ca adult doar singur şi doar la clasa a 2-a, în orice alt scenariu, maşina este mai ieftină)

Am aflat că s-au scumpit din nou biletele de tren, de data aceasta cu 9.88%, adică s-a ţinut cont de indicele preţurilor de consum (IPC). Se pare că aceasta este a patra scumpire din vara anului 2022 şi până în prezent.

Vă pot dubla sau tripla preţurile abonamentelor operatorii telecom din România? Am analizat contractele Orange, Vodafone şi Digi Mobil şi iată ce am descoperit

Foarte mulţi dintre voi mi-aţi scris la articolul în care am prezentat cum am activat un nou abonament Orange, că există un risc ridicat ca până la finalizarea celor 24 de luni contractate, să plătesc dublu, poate chiar triplu.

10 laptopuri cu grafică NVIDIA GeForce RTX 50 ce merită a fi cumpărate pe sfârșit de 2025

Folosesc un laptop de gaming cu grafică NVIDIA de peste 10 ani. Au evoluat constant, iar generația NVIDIA GeForce RTX 50 este mai puternică ca niciodată, iar pe lângă sporul de performanță pe care-l sesizezi în orice activitatea derulată m-aș referi și la optimizările făcute pe partea de aplicații, de la editare foto și video…