Compania Gotion este una dintre cele mai mari din China specializată în dezvoltarea şi producerea de baterii pentru maşini electrice, acţionarul principal al acesteia fiind grupul Volkswagen cu 26% din acţiuni. În urmă cu câteva luni reprezentanţii gigantului german au anunţat că Gotion va fi singurul furnizor de baterii pentru maşinile grupului.
Acum că am aflat că Gotion nu este un no name sau o echipă de cercetători britanici, să trecem la subiectul acestui articol. După o cercetare minuţioasă de mai bine de 10 ani, compania chineză a reuşit să dezvolte o nouă tehnologie, una ce combină chimiile cele mai utilizate în prezent, Litiu-Ion–Mangan și Litiu-Fier-Fosfat.
Noua tehnologie este numită Astroinno şi este prescurtată LMFP (literele celor patru componente principale: litiu, mangan, fier şi fosfor sub formă de fosfat).
Bateriile produse cu această tehnologie vor oferi autonomii de 1000 de kilometri la o singură încărcare, iar durata de viaţă a acestora va fi de peste 800.000 de kilometri. Important de menţionat este că acest tip de acumulator va fi destul de accesibil, astfel că îl vom putea găsi şi pe maşini mai ieftine.
Noua celulă de baterie Astroinno L600 LMFP a trecut toate testele de siguranţă şi va fi lansată comercial din 2024 (probabil primele maşini cu acest tip de acumulator le vom vedea din 2025). Celula are o densitate de energie în greutate de 240Wh/kg şi o densitate de energie în volum de 525Wh/L.
Dacă toate aceste informaţii se vor confirma şi în versiunea comercială, viitoarele maşini electrice ar putea avea baterii ce nu se vor strica într-un mod normal de utilizare. Şi totuşi, care ar fi interesul industriei auto să ne ofere baterii care să ţină atât de mult ?
httpvh://youtu.be/uCL74JdolAg