Se pare că plata ramburs sau plata la livrare devine un subiect din ce în ce mai sensibil. Dacă nu era suficient costul suplimentar perceput de comercianţi pentru acest tip de plată, în curând dacă veţi alege această metodă veţi putea ajunge în evidenţele ANAF.
Un proiect de OUG ce a fost astăzi pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern spune că firmele de curierat vor fi obligate să raporteze către ANAF toate livrările făcute cu plată ramburs.
“În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar, organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate”, se arată în documentul oficial.
Printre informaţiile transmise către ANAF se vor regăsi:
- numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
- datele de identificare a expeditorului;
- numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
- adresele de expediție respectiv livrare;
- contravaloarea bunului livrat.
Datele furnizate de firmele de curierat vor fi stocate pentru o perioadă de 5 ani.
Rămâne de văzut dacă acest proiect va fi aprobat.