Comisia Europeană a deschis oficial o investigaţie legată de un posibil abuz de poziţie dominantă a companiei americane Corning, cunoscută în mod special pentru sticla de protecţie Gorilla Glass utilizată de foarte mulţi producători pe smartphone-uri, tablete, smartwatch-uri etc.
Reprezentanţii europeni se tem că Corning a abuzat de puterea pe care o are pe piaţă pentru a diminua şansele concurenţei prin diverse metode:
- producătorii ar fi fost atraşi cu reduceri importante dacă achiziţionau tot necesarul de sticlă de protecţie doar de la Corning;
- Corning ar fi introdus clauze în contracte ce îi obliga pe producători să raporteze dacă aveau oferte mai bune din partea competiţiei, iar aceste oferte puteau fi acceptate doar dacă Corning nu ar fi venit cu contraoferte cel puţin la fel de avantajoase;
- Comisia Europeană mai susţine şi că Corning ar fi „ameninţat” producătorii prin alte clauze contractuale că orice posibilă achiziţie de sticlă securizată de la alţi furnizori, le-ar putea aduce acestora eliminarea de pe lista de clienţi eligibili.
Prin aceste practici, Corning este bănuită că ar fi redus competiţia, aspect ce a limitat alegerea clienţilor, a crescut preţurile şi a sufocat inovaţia.
Comisia Europeană va investiga cu prioritate această speţă, iar dacă Corning va fi găsită vinovată, ar putea fi amendată cu până la 10% din veniturile globale generate într-un an.