Boeing este unul dintre cei mai mari producători de avioane civile şi militare din lume, compania americană trecând în ultimii ani poate prin cea mai dificilă perioadă din istoria sa.
Totul a pornit din 2018 – 2019 când două avioane Boeing 737 MAX s-au prăbuşit la doar 5 luni distanţă unul de celălalt. De la aceste evenimente nefericite şi până azi, Boeing a trecut numai prin probleme, de parcă un „blestem” s-a abătut asupra companiei (a se înţelege management deficitar, goana după profit cu orice costuri etc.).
2024 a început cum nu se poate mai rău, cu acel incident al Alaska Airlines când un panou de uşă s-a desprins efectiv de corpul avionului. Mai nou există nemulţumiri şi ale muncitorilor, aceştia solicitând un nou contract de muncă.
În prima jumătate a anului compania americană a înregistrat pierderi ale fluxului de numerar operaţional de peste 7 miliarde de dolari şi are datorii de peste 60 de miliarde de dolari, iar pentru trimestrul al treilea (proaspăt încheiat) se estimează pierderi de încă 5 miliarde de dolari.
În tot acest context dificial, în luna august la conducerea Boeing a venit Kelly Ortberg, iar acesta a anunţat primele schimbări majore. Compania americană va concedia aproximativ 17.000 de angajaţi, adică aproximativ 10% din toţi salariaţii săi. Acelaşi Kelly Ortberg a confirmat şi că producţia viitorului Boeing 777X va începe mai târziu, astfel că primele livrări vor fi amânate cu un an.