gAuto

O veste nu tocmai bună pentru compania românească vine de la Comisia Europeană. Se pare că producătorul din ţara noastră a fost inclus de instituţia europeană într-o anchetă referitoare la constituirea unui cartel între mai mulţi producători de baterii pentru maşini.

Companiile Banner, Clarios (fosta JC Autobatterie), Exide, FET (și predecesoarea sa, Elettra), Rombat, organismul professional Eurobat şi furnizorul de servicii Kellen, sunt investigate pentru o posibilă înţelegere referitoare la creşterea de preţ a bateriilor pentru demaroare auto.

Comisia Europeană susţine că în perioada 2004 – 2017 companiile vizate ar fi creat, publicat și convenit să utilizeze noi indici în negocierile lor privind prețurile cu producătorii de automobile (așa numitul „sistem de prime Eurobat”). Scopul acestui presupus comportament ar fi fost de a fixa un element important al prețului final al bateriilor.

Presupusul comportament se referă la bateriile pentru demaroare auto vândute producătorilor de automobile din Uniunea Europeană pentru a fi utilizate în automobilele noi sau ca piese de schimb (dar numai dacă erau vândute prin intermediul rețelei de servicii de reparatori autorizați ai producătorilor de automobile respectivi).

În caz că vor fi găsite vinovate, companiile riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. În 2022 Rombat SA a avut o cifră de aproximativ 504 milioane lei, astfel că acesta riscă o amendă de aproximativ 50 milioane lei (undeva la puţin peste 10 milioane de euro). Asta desigur dacă se va aplica la cifra de afaceri din 2022.

Sursa: profit.ro, sursa foto