Diverse

Japonezii de la Sony se scaldă în ultima perioadă în cele mai agitate şi mai tulburi ape din ultimii 10 ani. Situaţia financiară nu este deloc optimistă, iar noile zvonuri venite din tabăra Sony nu fac altceva decât să agite şi mai mult spiritele.

Anul 2014 a fost un an dezastruos pentru Sony, aceştia anunţând pierderi totale de 1.9 miliarde dolari la nivelul întregii organizaţii. Ramura principală care a tras în jos vânzările Sony este reprezentată de cea a smartphone-urilor. Sony Mobile Communication a înregistrat în 2014 pierderi de 1.58 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă aproximativ 83% din pierderile totale. Datorită acestor rezultate foarte slabe din ultima periodă pe acest segment, “gurile rele” afirmă că Sony se gândeşte să vândă ramura sa de telefonie mobilă, sau în cel mai fericit caz să facă un joint-venture cu o altă companie din domeniu.

Rezultatele proaste au trezit şi consiliul de administraţie al companiei, care a luat decizia de a schimba CEO-ul Sony Mobile Communication. Din 16 noiembrie 2014, Kunimasa Suzuki a fost înlocuit de Hiroki Totoki, iar noul CEO are planuri foarte mari cu compania. Acesta îşi doreşte să readucă segmentul telefoanelor inteligente pe plus, estimând că în urma modificărilor implementate în acest an, Sony Mobile Communication va aduce organizaţiei după mai mulţi ani un mic profit.

Pentru a realiza acest lucru, Hiroki Totoki trebuie să taie foarte mult din cheltuieli. Primele decizii luate de noul CEO au legătură cu filiala Sony din Canada. Aceasta va fi nevoită ca în 2 luni de zile să închidă toate cele 14 magazine fizice existente în această ţară. Pe scurt, 90 de angajaţi canadieni vor trebui să îşi caute un nou job în perioada imediat următoare. Din păcate, aceste închideri sunt doar un prim pas, urmând altele cu şi mai multă rezonanţă la nivel mondial.

Sursa: cbc.ca