Comparație între piața de smartphone-uri din SUA și China: Apple este lider autoritar în SUA, Honor a depășit Xiaomi în China + alte evoluții interesante

/
/
3 mai 22
/

Counterpoint Research a oferit mai multe informații despre piața de smartphone-uri din SUA și China. Mi se pare un subiect interesant, mai ales că așa putem desluși anumite trenduri din industrie.

SUA 🇺🇸

1. Apple – 47%, scădere de 7 procente de la 54% în Q1 2021;

2. Samsung – 28%, creștere de 3 procente de la 25% în Q1 2021;

3. Motorola – 12%, dublare a market share-ului de la 6% în Q1 2021;

4. TCL – 3%, de la 1% în Q1 2021;

5. OnePlus – 2% de la 1% în perioada anterioară din anul trecut;

6. Google – 2% de la 1% în Q1 2021;

Ceilalți – 6% de la 12% în primele trei luni din 2021.

Dispariția LG a adus valori mai bune pentru toți ceilalți producători de smartphone-uri Android, de la Samsung și până la Google. Este interesant că Apple scade ca market share pe piața de acasă, în contextul în care au atins venituri record în primele 3 luni din 2022. Și așa veniturile generate de iPhone în SUA s-au ridicat la 14 miliarde dolari, 80% din această sumă generată de către seria iPhone 13.

Piața de smartphone-uri din SUA se află în scădere, – 6% față de Q1 2021 ce a fost un trimestru atipic în contextul dat de către pandemie.

China 🇨🇳

Am descoperit un mail primit în urmă cu câteva zile de la PR-ul local al vivo și pe acolo era un infografic legat de piața de smartphone-uri din China în primele 3 luni din 2022.

Bineînțeles, au trimis aceste informații pentru că liderul în cea mai mare piață de smartphone-uri a fost…, vivo.

Primele poziții au fost acontate de către:

  1. vivo – 19.7%, scădere față de 21.5% în Q1 2021;
  2. OPPO – 18%, scădere față de 22.4% în Q1 2021;
  3. Apple – 17,9%, creștere față de 14.7% în Q1 2021;
  4. Honor – 16.9%, creștere față de 5.5% în Q1 2021;
  5. Xiaomi – 14.9%, scădere față de 15.2% în Q1 2021;
  6. Huawei – 6.2%, scădere față de 15% în Q1 2021;
  7. Realme – 2.6% față de 2.2% în Q1 2021.

Ceilalți – 3.8%.

Apple și-a crescut market share-ul și cu puțin norc ar fi adus lider în China. Totuși, Honor mi se pare că are o creștere de Făt-Frumos, iar pe trimestrele următoare s-ar putea să-i vedem într-o poziție fruntașă. Peste 2 zile vor avea și evenimentul de lansare în România (mai degrabă, reLansare).

Honor ar putea deveni un jucător important pe piața de smartphone-uri, inclusiv în țara noastră. Apropo, observați că Samsung nici nu apare în top 7 din China. Asta arată cât de puternică este imaginea de brand a Apple + filiația chinezilor spre brandurile locale.

Sursa: CounterPoint Research
Categorii: Smartphone
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Smartphone-urile din 2026 vor fi şi mai slabe şi mai scumpe (opţiunile cu 16 GB RAM aproape că vor dispărea, însă vor apărea mai multe modele cu 4 GB RAM)

Dacă vreţi să vă cumpăraţi un smartphone într-un viitor apropiat, vă recomand să grăbiţi puţin achiziţia, asta dacă nu doriţi ca în câteva luni să plătiţi mai mult şi să primiţi mai puţin.

Nothing Phone (3a) Lite – review

La pachet cu căștile Nothing Headphone (1) am primit și telefonul pe care îl voi prezenta în continuare. Dacă la căști a fost vorba despre unele vârf de gamă, de această dată avem în față un smartphone entry-level spre mid-range, poate mai corect ar fi să spunem un mid-range de la baza categoriei. Nothing Phone…

TOP 10: Cele mai vândute smartphone-uri în T3 2025 – iPhone 16, iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max (5 modele de la Apple și 5 de la Samsung)

Counterpoint Research este o agenție ce livrează informații trimestriale despre piața de smartphone-uri la nivel global, regional sau pe fiecare țară în parte.