După ce anul trecut articolele legate de Samsung S5230 mi-au propulsat blogul ca trafic am ales să dedic o mare atenţie subiectului numit telefoane mobile. Prin 2003 – 2004 eram cumpărător lunar al unei reviste legate de acest domeniu – connect.
Îmi plăcea formatul revistei şi aflam cele mai noi lucruri din domeniu. Ulterior am avut acces la internet şi achiziţia sa devenise desuetă. Nu aflam nimic nou faţă de ceea ce se scria pe go4it.ro sau alte site-uri din domeniu.
Acum când ca şi blogger am o vechime de aproape doi ani de zile iar de 7 – 8 luni scriu despre cele mai noi telefoane văd lucrurile deosebit.
Revista lor se vinde destul de slab iar traficul de pe web este extrem, extrem de slab. Spre comparaţie eu într-o singură zi am mai mulţi vizitatori decât ei pe două săptămâni. Este penibil când ai pretenţii, departament ce scrie review-uri, conexiuni cu o mare publicaţie din Germania.
În numărul lor pe iunie m-a frapat editorialul scris de Rodica Boitoş.
Spicuiesc din el:
“Despre profesionalismul unora dintre ei vorbeşte şi faptul că preferă să nu trimită produse la teste jurnaliştilor profesionişti, ci mai degrabă preferă unor bloggeri, probabil în virtutea relaţiilor de prietenie sau din alte considerente“
Se referă la faptul că majoritatea companiilor preferă să meargă pe mâna bloggerilor.
Iarăşi frizează ridicolul. Doamna respectivă uită de un cuvânt: “relevanţă”. Dacă eu cu acest infim blog îi depăşesc pe online însutit ce să mai spunem de zoso.ro sau alte bloguri cu un trafic similar.
Dacă aş fi PR la Samsung sau în altă parte aş alege bloggerul pentru că oferă feed-back cu privire la produs şi nu o publicaţie care să scrie 2 – 3 pagini pe care le răsfoiesc un număr redus de oameni.
Toată lumea preferă să se informeze despre un telefon online iar faptul că primesc feed-back automat îi face să revină pe acolo (exemplu: cele aproape 700 de comentarii de la S5230).
Connect a avut o şansă pe care trebuia să o fructifice. Go4it a renunţat de mult la apariţiile în media tradiţională iar pe online sunt pe primul loc. Bineînţeles că îi ajută şi trustul din care fac parte.
Este interesant cât îşi vor mai permite să subziste mohicani precum periodicul de care am scris în această postare.
Update: Eu nu vreau să defăimez munca lor ci doar să scot în evidenţă că dacă vrei să pari “profesionist” şi să vorbeşti de tehnologii mobile fără un trafic sănătos pe web nu ai nicio şansă. Nu ai cum să scrii despre Android 2.1 şi aplicaţii utile dacă nu dai şi un link către sursă. Trăim în web 2.0 de vreo câţiva ani şi ei ştiu bine acest aspect.