Conform acestor informaţii, piaţa globală de televizoare a menţinut şi în 2024 două mari constante:
- Samsung lider mondial absolut cu o cotă de piaţă de 28.3% (pentru al 19-lea an consecutiv);
Samsung rămâne un nume important în această industrie, iar inovaţiile sale tehnologice sunt recunoscute în special în segmentul premium. În categoria modelelor cu preţ de peste 2500 de dolari, Samsung a avut în 2024 o cotă de piaţă de 49.6%, în timp ce în categoria televizoarelor de peste 75 de inci, compania sud-coreeană a atins o cotă de piaţă de 28.7%.
Samsung a rămas lider şi pe segmentul televizoarelor QLED, compania atingând un market share de 46.8%, echivalentul a 8.34 milioane de unităţi vândute la nivel global.
- LG lider mondial în segmentul OLED cu o cotă de piaţă de 52.4% (pentru al 12-lea an la rând).
LG rămâne un nume important în industrie, în special în categoria OLED. Unu din două televizoare OLED vândute în 2024 au fost fabricate de LG, adică peste 3.18 milioane unităţi.
Important de evidenţiat este că televizoarele OLED reprezintă 45% din totalul vânzărilor din segmentul premium, iar pentru 2025 estimările spun că acestea vor depăşi chiar 52% din acelaşi segment.
Interesant este că LG a înregistrat cereri din ce în ce mai mari pentru diagonale uriaşe de 77, 83, 88 sau chiar 97 inci, acestea reprezentând undeva la 16% din totalul vânzărilor de modele OLED.
Piaţa globală de televizoare a ajuns la aproape 209 milioane unităţi în 2024, în creştere cu 3% YoY. Să nu uităm totuşi nici de nume precum TCL sau Hisense, cele două companii din China câştigând teren rapid an de an, în special în categoriile accesibile.