Bucureștiul a fost prima locație pentru evenimentul și expoziția Huawei Enterprise ICT Roadshow din 2022 în Europa de Est. Caravana Huawei Roadshow va ajunge în 26 august și la Sibiu, dar eu vă voi spune câteva cuvinte despre ce am aflat în cadrul evenimentului din 23 august.
Primul lucru pe care l-am făcut a fost să dau o tură prin camionul (mai degrabă remorca de camion) în care erau expuse nenumărate soluții Huawei pentru mediul corporate. De fapt, evenimentul este dedicat mediului de afaceri de tip B2B și B2B2B, pentru ca fiecare client și companie parteneră sau potențial parteneră să poată afla detalii despre toate soluțiile Huawei.
Imagini din truck-ul Huawei Enterprise ICT Roadshow 2022 România:
După ce am încercat să înțeleg ceea ce era expus în camion, am ajuns la partea de prezentări, unde am primit informațiile necesare.
Jensen Li, CEO Huawei România, a prezentat pe scurt parcursul Huawei în țara noastră și a declarat: „Anul acesta, observăm că viețile noastre revin la normal după pandemie și că progresul transformării digitale nu a încetinit. Astăzi, soluțiile pentru o educație inteligentă și o stocare suficientă a datelor au devenit mai importante ca niciodată în România, iar noi suntem mândri să fim alături de partenerii noștri pentru a fi una dintre forțele motrice din România care creează progresul digital. Huawei va continua să creeze valoare pentru clienții noștri și să contribuie la dezvoltarea digitală și tehnologică în România”.
Au urmat pe scenă, pe rând, Vlad Doicaru, VP Huawei România, Adrian Ungureanu, Business develpment director, Enterprise Business Group, Huawei România, Andrew Watson, Global Government Industry Expert, Huawei UK, Bartlomiej Brzeski, Solution Architect, Huawei CEE & Nordic și Wu Yongxi, Director Cloud Ecosystem & Partner Develpment Dept, Huawei CEE & Nordic.
De la fiecare în parte am aflat lucruri interesante, pe care le-am structurat, pe scurt, în cele de mai jos:
- Huawei este unul dintre liderii la nivel mondial între furnizorii de infrastrcutură ICT (Indformation and Communication Technology) și dispozitive inteligente, cu peste 195.000 de angajați, dintre care 54.8% lucrează în R&D și prezență în mai bine de 170 de țări. Compania este pe locul 44 în topul Fortune Global 500 și pe locul 2 în lume ca sume investite în Cercetare și Dezvoltare. Astfel, în 2020, Huawei a investit în R&D nu mai puțin de 17.5 miliarde Euro, în spatele Alphabet (Google), ce se pare că a cheltuit pe acest segement al afacerii în jur de 22.5 miliarde Euro. Microsoft, Samsung și Apple urmează în top după Huawei, în această ordine
- Partenerii și clienții Huawei sunt reprezentați de operatori de comunicații, furnizori de internet, centre de date, infrastructuri de calcul dispersate, orice producători de energie (fotovoltaic, geotermal, hidro, eolian, gaz, biomasă etc), porturi, aeroporturi, fabrici de orice fel, companii petroliere, instituții financiare, spitale, instituții guvernamentale, transportatori (aerian, cale ferată, urban), mine și altele. 267 de companii din top Fortune Global 500 erau clienți sau parteneri Huawei în 2021.
- În ciuda pandemiei și a crizei de semiconductori, Huawei a reușit să livreze echipamente Wi-Fi 6, switch-uri LAN și routere în numai 2 săptămâni de la comanda clinetului. Totodată, pe partea de echipamente All Flash Storage și Hybrid Flash Storage, timpul de așteptare de la comanda clientului până la livrare din partea Huawei a fost de circa 3 săptămâni. Acestea au fost posibile grație investițiilor masive făcute de Huawei, a implementării verticale a afacerii și a producției proprii de chipset-uri pe 28 nm, cele mai folosite în echipamentele de rețelistică și stocare. Până la sfârșit de 2022, Huawei va fi în măsură să producă chipset-uri pe 14 nm.
- În 2020 volumul de date transmis sau stocat la nivel mondial era de circa 59 ZB (Zettabytes, 1 ZB = 1.073.741.824 TB – Terabytes). Se preconizează că în 2025 se va ajunge la un volum de circa 175 ZB, în timp ce costurile cu managementul acestor date vor fi de aproximativ 23 de trilioane de dolari. Huawei își dorește să convingă în această industrie printr-un grad ridicat de Fiabilitate, Performanță și Automatizare. Pe partea de stocare Huawei are o experiență de mai bine de 10 ani, cu mai mult de 4.000 de ingineri implicați în R&D în 12 centre la nivel mondial și cu peste 3.000 de patente. Mai bine de 18.000 companii folosesc serviciile de gestionare a datelor de la Huawei, printre care instituții financiare (Raiffeisen Bank, Erste Group, Itau, DBS), operatori de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, Telekom, Telefonica), producători (VW, Stellantis, Volvo, Sony, Mapei), companii din domeniul energiei (Aramco, TatNeft, Pemex, PetroChina), companii media (TF1, CCTV, SBS, MediaSet, Technicolor) și instituții din domeniul sănătății.
- Strategia Huawei Romania Enterprise este de a accelera transformarea digitală și de a stimula excelența în afaceri a clienților săi, prin oferirea unor soluții complete care să includă consultanță, proiectare, instalare și punere în funcțiune echipamente, management de la distanță și de la fața locului, intervenții de mentenanță și service, precum și orice alte servicii post-vânzare.
Pentru mine experiența Huawei Enterprise ICT Roadshow 2022 a fost pe cât se poate de interesantă, deși evenimentul este axat pe relațiile B2B. Oricum, am aflat multe despre acest gigant Huawei și despre tot ce înseamnă la nivel mondial afacerilor lor, echipamentele și serviciile pe care le oferă, pe lângă cele pe care le cunoaștem cu toții din zona consumer – telefoane mobile, dispozitive purtabile și audio, laptopuri, monitoare și toate celelalte. În ciuda sancțiunilor și a crizelor pe care le traversează, Huawei se pare că rămâne o companie pe cât se poate de puternică, cu planuri serioase de viitor.