Ultimul trimestru din an este cel care în mod normal generează cele mai multe vânzări în ţara noastră, asta deoarece există două evenimente de shopping majore: Black Friday şi sărbătorile de iarnă.
Pentru ultimele trei luni ale anului trecut, piaţa de telefoane inteligente din România a înregistrat câteva cifre interesante la nivel de cotă de piaţă, asta conform celui mai recent raport Canalys.
Lider în ţara noastră a fost Samsung cu o cotă de piaţă de 34%, însă în cădere liberă vs aceeaşi perioadă din 2022 (-29%). Locul al doilea a fost ocupat de Xiaomi cu o cotă de piaţă de 20% şi o creştere de 30% vs aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Apple cu o cotă de piaţă de 15%, în scădere cu 1% vs aceeaşi perioadă din 2022.
Aceeaşi sursă ne indică şi care au fost brandurile ce au ocupat locurile 4 şi 5, iar aici regăsim Lenovo aka Motorola cu o cotă de piaţă de 11% şi o creştere agresivă (+38% vs aceeaşi perioadă din 2022), respectiv Oppo cu o cotă de piaţă de 8% şi o creştere de doar 1% vs aceeaşi perioadă din 2022.
Dacă ne uităm şi la vânzările globale (aici şi aici) observăm că se întâmplă ceva cu Samsung. Vânzările sunt într-o scădere puternică, inclusiv pe pieţe unde de obicei compania sud-coreeană era cândva lider solitar. România este un astfel de exemplu, în trecut Samsung având o cotă de piaţă şi de peste 50%.