Smartphone-ul a ajuns a avea un rol din ce în ce mai important, iar momentele în care nu-l avem la dispoziție pot fi destul de deranjante. Te ajută în a fi mai productiv în timpul zilei, în a face diverse task-uri, apeluri, mesaje, partea de mail și social media, captură foto și video etc.
Nimeni nu-și dorește ca telefonul să ajungă în service, dar neprevăzutul se întâmplă și de cele mai multe ori îți dorești ca problema terminalului să fie rezolvată prompt și în cel mai scurt timp să-l ai din nou în buzunar. De aici și interesul Huawei în a aduce serviciul: “Reparația într-o oră” împreună cu centrul autorizat de service din Bulevardul Decebal nr. 14 – ESD România.
În primul rând, Huawei se laudă cu faptul că au o rată redusă de întoarcere pentru telefoanele din portofliu. Aici aș adăuga faptul că gigantul asiatic nu a coborât în groapa cu lei, iar când spun asta mă refer la smartphone-urile cu preț de sub 300 – 350 lei. Cele mai bine vândute telefoane Huawei în țara noastră sunt Huawei Y530 și Huawei P8 Lite.
Cum funcționează “Reparația într-o oră”?
Trebuie să veniți la centrul de service autorizat din Bulevardul Decebal nr. 14 cu telefonul defect. Din start, trebuie să ai drum prin București sau să locuiești în capitală. Pentru ceilalți există linia verde – 0800 400 896, un curier vine în orice colț al țării, ridică produsul și îl aduce reparat, fără niciun cost suplimentar pentru client. O să mă concentrez pe prima ipoteză, pentru cei ce sunt din București sau trec prin oraș și au timp să treacă pe la Huawei Service Center.
Pentru a vedea cum funcționează reparația în condiții reale, am parcurs drumul în service și etapele necesare alături de un Huawei Honor 6 Plus cu butonul de power defect. După ce-l predați către consultanții service-ului, puteți să vedeți etapele prin care telefonul trece pe un monitor de dimensiuni generoase. Acolo se specifică clar: momentul în care l-ai lăsat la recepție, când este în service-ul propriu-zis, prețul – pentru cei ce au telefonul în afara garanției, momentul în care telefonul a fost reparat. În 60 de minute, teoretic, terminalul are problemele rezolvate. Numai în cazuri excepționale nu se încadrează în limita prestabilită.
La etaj se află laboratorul de service cu mai multe spații clar definite: depozitul cu componente de schimb, spațiul de service propriu-zis, microscopul, testarea telefonului pe partea de semnal si MMI (multifunctii), testare dedicată pentru acumulator, spațiul în care se verifică etanșeitatea, asta în special pentru Huawei Watch.
Depozitul de piese;
Este împărțit în două zone: piesele propriu-zise pentru telefoanele ce intră în service și componentele ce se întorc către producător, după reparație. Anumite piese considerate a avea valoare mai ridicată sunt grupate și se reîntorc la compania ce a lansat telefonul.
Nu știam că atunci când se schimbă un ecran, piesa trimisă la schimb în anumite situații incluse și alte componente ale telefonului, uneori chiar și bateria, iar prin operația de service te alegi de multe ori cu un smartphone aproape nou. Mi s-a spus că plăcile de bază sunt printre cele mai ușor de schimbat, în caz de defecțiune.
Service-ul propriu-zis;
Specialistul preia telefonul, analizează produsul primit, în anumite situații merge cu telefonul la microscop ca să vadă alte defecțiuni probabile, urme de oxid etc. Și aici este un monitor intern ce oferă mai multe detalii, aici se atrage atenția când sunt ultimele 15 minute ca procesul de reparație să fie ușor grăbit, dacă este cazul.
De cele mai multe ori, un smartphone ajunge în service pentru că:
- are display-ul spart;
- a intrat în contact cu apa;
- deficiențe la nivel software (aplicații care strică buna funcționare etc).
Asta-i valabil pentru toate brandurile ce produc telefoane mobile, nu doar pentru compania chineză.
Telefoanele Huawei aduse prin curier sunt depozitate într-un spațiu special amenajat. Ele sunt reparate, așteaptă piese dacă este cazul sau sunt preluate de curier și întoarse către proprietari lor.
Observați cum arată un Huawei Honor 6 Plus la interior – baterie, placă de bază, SIM și cam atât;
După ce telefonul a fost reparat este introdus într-un cuptor pentru o mai bună îmbinare a componentelor. De aici merge într-un spațiu special amenajat unde i se montează un SIM și se face un test prin care se observă funcționarea în rețeaua GSM, pe 3G și 4G. Dacă bateria a fost schimbată, se face și un test al bateriei. Spre a dovedi anumite operațiuni către client, se fac poze terminalului.
Toate aceste operațiuni în marja de 60 de minute.
Recepția;
În perioada de 1 oră, clientul poate aștepta într-o sală special amenajată, poate să vadă la lucru alte telefoane, tablete și gadgets din portofoliul Huawei, găsește accesorii pentru telefonul său la un preț bun și vizualizează informații pe monitorul din sală.
Ca reparația unui smartphone să dureze sub 1 oră au fost făcute eforturi logistice din partea Huawei, dar și din partea partenerului său ESD România. În loc să aștepți până la două săptămâni după smartphone, în majoritatea situațiilor îl poți avea reparat în maxim 60 de minute. Mi se pare o realizarea de luat în calcul, Huawei arată că-i pasă de client.
Galerie de imagini din Huawei Service Center;