Conform celui mai recent clasament Brand Finance, valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri din România a crescut cu 13% vs 2022, ajungând la peste 6.6 miliarde de euro.
Cel mai puternic brand de ţară în acest moment este Dacia, valoarea acestuia fiind de aproximativ 1062 milioane de euro. Locul doi este ocupat de eMAG cu o valoare estimată la 877 milioane de euro, iar ultimul loc pe podium este deţinut de Dedeman cu o valoare de 530 milioane de euro.
Iată cele mai valoroase 10 branduri din România:
- Dacia – 1062 milioane de euro;
- eMAG – 877 milioane de euro;
- Dedeman – 530 milioane de euro;
- Banca Transilvania – 494 milioane de euro;
- Digi – 426 milioane de euro;
- Petrom – 425 milioane de euro;
- Electrica – 260 milioane de euro;
- BRD – 221 milioane de euro;
- BRC – 177 milioane de euro;
- Rompetrol – 168 milioane de euro.
“Alternanța la vârful clasamentului valoric, în ultimii trei ani, între brandurile Dacia și eMAG, este ilustrativă și simbolică pentru o competiție generală între mărcile tradiționale, cu notorietate, și mărcile din ‘noua economie’; această confruntare este predominantă, peste 60% din brandurile din clasament fiind create în ultimele decenii, în unele cazuri împreună cu industrii complet noi (cazul eMAG)“, a declarat Mihai Bogdan, Director General, Brand Finance Romania
În fiecare an, Brand Finance evaluează mii dintre cele mai mari branduri ale lumii și publică peste 100 de rapoarte, clasificând branduri în toate sectoarele și țările. Cele mai valoroase 50 de branduri din România sunt incluse în clasamentul anual Brand Finance Romania 50.