Vorbim de unul dintre cele mai dinamice segmente ale ultimului an de zile. Se profilează un mare câştigător – un duet format din iPad şi iOS. Succesul tabletei de la Apple nu ar fi existat fără un sistem de operare şi aplicaţii care să pună în valoare caracteristicile tehnice. O sumă de cifre se învârt pe blogurile de tehnologie:
iPad – 25 milioane unităţi în 14 luni;
BlackBerry PlayBook – 500.000 unităţi în ultimele trei luni;
Samsung Galaxy Tab – 1 milion unităţi în 2 luni de zile de la lansare ajungându-se la 1.5 milioane în 2010;
Motorola Xoom – 250.000 unităţi în primele două luni.
Există un zvon că o parte dintre companiile ce au produs tablete în ultimele luni ar dori să se reprofileze mai atent pe zona telefoanelor cu diagonală cuprinsă între 4 – 5 inch deoarece numărul de unităţi vândute este mic şi nu justifică efortul. Personal, nu cred că vor face pasul înapoi lăsând Apple să domine autoritar fără concurenţă.
Din păcate Android 3.0 HoneyComb – mai corect ar fi 3.1 – are o viaţă scurtă, până la toamnă când se lansează Android 4.0 sau Ice Cream Sandwich. Ar fi o mare nevoie de aplicaţii optimizate pentru 1280×800 pixeli.