Începând cu data de 17 februarie a intrat în vigoare în Uniunea Europeană o nouă prevedere a DSA (Digital Services Act) ce obligă toţi dezvoltatorii consideraţi comercianţi să îşi actualizeze profilulul din App Store Connect cu o serie de informaţii comerciale.
Mai exact, toţi dezvoltatorii care îşi monetizează aplicaţiile (sub o formă sau alta, vorbim aici şi de aplicaţiile gratuite cu reclame) trebuie să furnizeze transparent în App Store o serie de informaţii precum e-mail, număr de telefon sau adresă de contact.
Uniunea Europeană susţine că sub această formă de informare, consumatorii vor putea contacta mult mai uşor dezvoltatorii pentru diverse aspecte.
Cum foarte mulţi dintre aceşti dezvoltatori nu şi-au actualizat profilele din App Store Connect, mărul muşcat a „eliminat” în ultimele 2-3 zile mai bine de 130.000 de aplicaţii din magazin. În realitate nu vorbim despre o eliminare reală sau definitivă, ci doar de o ascundere a acestor aplicaţii până la actualizarea datelor conform DSA.
Aceste aplicaţii vor reapărea în App Store imediat ce vor respecta toate cerinţele legale impuse de Uniunea Europeană.
Sursa: techi.com