Opinie

Am OnePlus 3T şi sunt foarte mulţumit de el. Dacă ar fi să îl schimb la momentul actual, nu cred că ar fi mai mult de 2-3 device-uri ca variante. Cu toate acestea compania din spatele acestui device primeşte foartă multă atenţie din partea presei de specialitate, iar uneori cred că aceasta este în exces.

Spun acest lucru pentru că vorbim totuşi de o companie încă foarte mică (chiar dacă este o subsidiară BBK Electronics, ei se prezintă drept companie de sine stătătoare) cu un market share infim. Spre exemplu în India (ţară cu 1.3 miliarde de locuitori) în primul trimestru al acestui an OnePlus a avut o cotă de piaţă de 0.4% în rândul terminalelor premium (adică în rândul flagship-urilor, o categorie oricum redusă ca volum din cauza preţurilor ridicate). Nu am găsit nicio informaţie, însă la mijlocul anului 2017 nu cred că la nivel global OnePlus are o cotă de piaţă mai mare de 0.01% şi cred că sunt foarte indulgent în această estimare.

Sunt perioade când presa de specialitate alocă numeroase articole acestui brand, mai multe chiar decât cele dedicate Samsung, Apple, Huawei sau altor producători cu o adevărată prezenţă globală. OnePlus a şocat lumea în urmă cu 3 ani prin lansarea termenului de “flagship killer” şi de atunci, chiar dacă a crescut preţul an de an, brandul rămâne cumva asociat acestui termen.

Cu toate acestea, nu te poţi numi jucător global important nici măcar în segmentul premium atât timp cât:

  • nu eşti în stare să produci mai mult de un singur model de smartphone;
  • nu poţi livra imediat nici acel singur device pe care îl ai (de exemplu OnePlus 5 versiunea cu 8 GB RAM şi 128 GB spaţiu de stocare se livrează abia după 12 zile de la primirea comenzii);
  • nu ai prezenţă oficială în retaileri online sau offline;
  • nu îţi respecţi promisiunile faţă de utilizatori (OnePlus 2 a fost tras pe linie moartă, deşi la început compania a promis cel puţin 2 ani de update-uri);
  • nu te adresezi şi altor categorii de oameni decât celor cunoscători (nimeni nu cumpără un OnePlus 5 dacă nu ştie ce vrea).

Personal cred că OnePlus a trecut de la etapa “flagship killer” la cea “usual flagship” şi îşi bazează în continuare succesul prin multă gălăgie în presa de specialitate. Problema este că aceeaşi presă te poate doborî (încă un caz OnePlus 2 şi cam asta a fost).