De ce dezamăgește achiziția Motorola de către Lenovo?

31/01/2014

Am văzut multe reacții negative stârnite de către achiziția Motorola făcută de Lenovo pentru 2.91 miliarde dolari. Google a vândut ieftin și aparent avea mișcarea asta de mult în gând. Nu și-au dorit niciodată să resusciteze Motorola ci mai degrabă să facă rost de patentele sale. Și-au făcut o oarecare impresie legată de valoarea lor și au atacat cu 12.5 miliarde dolari. A fost o mică țeapă. Motorola vânduse o parte din patentele cu potențial.

Când spun reacții negative mă refer la dezamăgirea că Google iese din acest business și nu dorește a concura cu Apple și Microsoft în mod direct. Apropo, din ultima declarație a CEO-ul Lenovo către Fortune Magazine se înțelege că Google a contactat Lenovo și le-a spus că Moto este de vânzare. Detalii aici.

1. Motorola rămâne un brand localizat, fără prezență globală. Lenovo va păstra brandul Motorola pentru telefoanele mid-range și premium din SUA și America Latină. Nu are de gând să extindă Motorola la nivel global. În Europa vor intra cu gama Lenovo, în România din luna februarie 2014.

Nu au de ce să resusciteze brandul Moto, nu ar fi eficient și deja sunt în plan de expasiune cu gama proprie care s-a bucurat de mare succes prin țările asiatice.

2. Telefoane cu Android 4.4 KitKat, update de software rapid, preț excelent de comercializare. Vis frumos, fără a mai fi concretizat în viitorul apropiat. Motorola Moto X și Moto G sunt două telefoane ce s-au bucurat de mare priză la public. Moto G-ul este intens așteptat și în țara noastră. Dovada ar fi dată și de comentariile pe care articolele legate de Moto G le strâng și pe site-ul nostru. Sunt peste 20 – 30 de comentarii, multe persoane l-au cumpărat deja de pe Amazon UK.

Achiziția Motorola de către Google lăsa loc de interpretare, deja erau mulți cei care prevesteau integrarea gamei Nexus etc. Totul s-a dovedit în van, altele erau planurile Google.

3. Lenovo este o companie chineză care livrează telefoane Android cu o interfață dezamăgitoare, customizat în regim intensiv, icoane colorate și ciudățele. Dacă vor merge pe linia asta și în cazul Motorola aș risca să spun de pe acum că va fi un epic fail. Am văzut ultimele lor creații la IFA Berlin și nu m-au impresionat deloc, vizual, la nivel de UI, design, nimic. Erau ușoare, subțiri și urâte. Să sperăm că Moto are ceva proiecte mai bine puse la punct prin portofoliul său.

4. Prea multe companii chinezești în piața de telefoane mobile. Știu că pare puțin ciudat. Europa și SUA nu prea mai au niciun cuvânt de spus în acest domeniu. Nokia s-a dus către Microsoft, iar fabricile sale sunt localizate de ceva timp prin China. Motorola era un fel de ultim mohican prin SUA. Nu m-aș mira ca la un moment dat să decidă a închide brandul Motorola și a promova exclusiv gama Lenovo, după cum este și logic într-un fel. Un alt nume mare dispare la orizont.

5. Google preferă să nu ia taurul de coarne și pe telefoane mobile lasă alte companii să producă hardware, ei se limitează doar la software. Și linia Nexus este în pericol din 2015, deși rezultatele financiare pe divizia Nexus & others a crescut cu 99% procentual în Q4 2013 față de Q4 2012. Detalii. Presupun că ei și-au făcut niște calcule. Au realizat că nu pot concura cu Samsung și mai bine merg mai departe într-un parteneriat și mai solid. Totuși, cu achiziția Nest sunt sigur că Google dorește extinderea în alte domenii, convergente.

2014 se anunță anul achizițiilor spectaculoase. Mai sunt companii aflate în impas: HTC, BlackBerry. Mi-aș dori să văd HTC în portofoliul Google. Ar fi ceva, nu?

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.