Acesta este un articol scris la repezeală. Voi încerca să răspund la întrebarea din header.
Simplu: Nu este motivat.
O împărtire simplistă ar spune că există două categorii:
– elevul dintr-o familie săracă;
– elevul dintr-o familie bogată.
A. Elevul din familia cu mai puţini bani nu învaţă pentru că familia nu îl motivează, este stresată să îi asigure existenţa. De multe ori un elev inteligent într-o familie săracă este considerat o povară impunând sacrificii materiale consistente pentru bugetul familial.
Familia neinteresată de rezultatele sale, aproape, că il forţează să se plafoneze la un nivel de învăţăre redus.
Simplu: Nu este motivat.
O împărtire simplistă ar spune că există două categorii:
– elevul dintr-o familie săracă;
– elevul dintr-o familie bogată.
A. Elevul din familia cu mai puţini bani nu învaţă pentru că familia nu îl motivează, este stresată să îi asigure existenţa. De multe ori un elev inteligent într-o familie săracă este considerat o povară impunând sacrificii materiale consistente pentru bugetul familial.
Familia neinteresată de rezultatele sale, aproape, că il forţează să se plafoneze la un nivel de învăţăre redus.
B. Elevul de bani gata – Familia face greşeala de a-l asigura de suportul său financiar, indiferent de modul în care evoluează la şcoala. Consider ca ar trebui să vă motivaţi odrasla să înveţe, să citească. De ce?
Pentru că, mereu, este nevoie de o minimă cultură în tot ceea ce un om întreprinde. Puneţi-l să citească pentru că îşi dezvoltă vocabularul şi experienţa personală. Va putea anticipa reacţiile celorlalţi şi multe alte efecte pozitive.
Închei repede spunând că şi profesorului îi revine sarcina de a-şi motiva elevul atât prin notă, comportament şi alt.