Am avut o discuție interesantă cu ocazia hands-on-ului făcut în România pentru Huawei Mate 30 Pro, de acolo am reținut câteva date interesante legate de modul în care smartphone-urile sunt comercializate pe plan local.
- 45 – 50% din smartphone-urile vândute în România sunt prin intermediul operatorilor de telefonie mobilă și tendința este de scădere;
- 60% din smartphone-urile premium cu preț de peste 6 – 700 euro sunt vândute prin Orange, Vodafone etc, tendință de scădere și aici.
Și Orange când a anunțat rezultatele sale financiare în T3 2019 a precizat: “o cerere mai moderată pentru echipamente” drept una dintre cauzele veniturilor mai mici față de T3 2018.
Și acum răspunsul la întrebarea din titlu:
- Veniturile în România au crescut în ultimii ani și multe persoane preferă să cumpere telefonul la liber, mai ales că acum sunt variante decente și pe la 1000 – 1500 lei, chiar și sub acest prag de preț.
- Rate fixe făcute la magazinul ce vinde smartphone-ul. eMAG și toate magazinele online și de retail clasic mizează pe carduri de credit cu rate fixe plătite pe smartphone etc. S-a ajuns aproape ca în perioada creditului cu buletinul de prin 2006 – 2007;
- Ofertele puțin atractive ale operatorilor de telefonie mobilă. Dacă ești client primești oferte mai modeste față de ceea ce se practică la portare sau la încheierea unui contract nou.
Care sunt soluțiile?
- Promoții în genul Black Friday prin care să fie stimulate vânzările (mă aștept ca Orange, Vodafone și Telekom să intre în această horă și în 2019, Digi Mobil nu știu dacă are resursele necesare);
- Oferte din ce în ce mai atractive și pentru cei ce sunt deja în rețea;
- Rate pe factură și bonitate pentru clienții cu vechime (am remarcat că au intrat și aici de ceva timp, probabil vor încerca să fie din ce în ce mai prezenți, să le promoveze mai agresiv etc).
Putem extinde discuția în rubrica de comentarii.