Articolul este pornit din perspectiva unui brand / producător hardware. Sunt două companii care au decis să mizeze de acum încolo doar pe segmentul high-end și uită de smartphone-urile de buget / low-cost sau cum doriți să le denumiți.
Mă refer la BlackBerry și la HTC. Compania taiwaneză a făcut acest anunț din 2012, iar CEO-ul BlackBerry a precizat acest aspect într-un interviu recent. De reținut că HTC se bazează pe HTC One în lupta cu telefoanele Android de top: LG Optimus G Pro, Sony Xperia Z, viitorul Samsung Galaxy S IV, etc.
Nokia a preferat să aibă o altă abordare și la MWC 2013 a lansat Nokia Lumia 520 și 720. Primul va fi un smartphone ieftin veritabil cu CPU dual-core, Windows Phone, display IPS de 4 inch, cameră de 5 Megapixeli, baterie de 1430 mAh. Al doilea va merge spre segmentul mid-range cu display IPS de 4.3 inch, procesor dual-core, cameră de 6.7 Megapixeli, baterie de 2000 mAh.
Să revin la întrebarea din titlu. Uitați-vă la Samsung care a profitat de succesul lui SGS III și a lansat telefoane cu un design similar și au dus asta până la smartphone-urile entry-level în genul Galaxy Young și Galaxy Fame.
Sunt câteva elemente pentru care o companie ar trebui să dea atenție și smartphone-urilor ieftine:
1. Smartphone de volum – deschidere către piețele emergente, cost redus în oferta operatorilor de telefonie și un profit decent. Telefoanele de tip smartphone sunt la mare căutare în țările în care puterea de cumpărare nu este așa mare. Nu înregistrezi profitul de la un smartphone de top, dar poți vinde milioane de unități și asta înseamnă ceva în fața acționarilor.
Sony a reușit în 2013 să ajungă no. 3 mondial pe piața de smartphone. Sunt în spatele Samsung și Apple. Asta pentru că au lansat o suită întreagă de telefoane. Printre ele și-a făcut loc și Sony Xperia Tipo care acum se vinde ca pâinea caldă și pe plan local.
2. Experiență acumulată – așa se poate testa cea mai nouă interfață a producătorului, optimizezi consumul de resurse la maxim și folosești experiența adunată și în telefoanele de top spre a avea un spor de viteză.
3. Formarea unei piețe atât la nivel de aplicații cât și pentru producător / loializare – un tip care-și cumpără un smartphone ieftin și este mulțumit de experiența oferită s-ar putea și există o mare șansă în acest sens ca pe viitor să facă pasul spre un smartphone superior ca specificații hardware al companiei respective. Sunt tot felul de aplicații sau elemente de nivel grafic pe care un producător de telefoane le poate pune pe produsele sale. Se livrează un anumit conținut și obții un feedback. Un exemplu ar fi Samsung Apps.
Nu cred că dacă eviți un segment al pieței vei avea succes. Dovada ca BlackBerry și HTC sunt pe un trend descendent destul de puternic. HTC a avut o lună februarie dezastruoasă cu 40% mai puțin decât în februarie 2012, iar rezultatele BlackBerry sunt neconcludente în acest moment. Vom vedea în câteva luni care a fost impactul real al BlackBerry 10 și al noilor telefoane BlackBerry Z10 & Q10.