În rând adolescenţilor şi a tinerilor TikTok este un succes răsunător, însă aceste două categorii reprezintă o mică parte din populaţie. Se pare că TikTok este instalată doar pe 13% dintre smartphone-urile cu Android din Europa, cu mult sub cei 37% în cazul Instagram sau 59% în cazul Facebook.
Din acest motiv, reprezentanţii companiei chineze au demarat o campanie mai agresivă de atragerea a noi utilizatori şi lansează TikTok Lite. Momentan această aplicaţie este disponibilă doar în Franţa şi Spania, însă în curând va putea fi instalată şi în alte ţări europene.
Prin TikTok Lite cei de la ByteDance îşi doresc să atragă pe platformă mai mulţi utilizatori cu vârsta de peste 18 ani, iar pentru aceştia sunt promise multe recompense doar pentru că au vizualizat clipuri şi pentru că au îndeplinit diverse sarcini. La capitolul recompense vom regăsi carduri cadou, discuţii cu creatorii lor de conţinut preferaţi sau chiar achiziţii de produse (punctele strânse pe TikTok Lite vor putea fi consumate pe o platformă de tranzacţionare). Nu îmi este clar dacă vor exista şi câştiguri băneşti directe, însă foarte puţin probabil.
„Recompensele variază în funcţie de sarcinile îndeplinite şi de experienţa în aplicaţie”, iar „durata maximală de vizionare a videoclipurilor recompensate este cuprinsă între 60 şi 85 de minute”, au precizat reprezentanţii TikTok.
Această strategie a fost utilizată cu succes în Japonia, după apariţia TikTok Lite numărul utilizatorilor crescând în această ţară cu peste 2.5 milioane.