Despre modele de business și exemplul Xiaomi

/
/
2 aug. 14
/

Xiaomi este vedeta momentului pe piața telecom. Observați evoluția vânzărilor companiei chineze. Crește într-un ritm accelerat, iar modelul lor de business s-ar putea să-l vedem copiat în viitorul apropiat și de alte companii cu vechime, companii care se adresează în special pe sectorul consumer.

Evoluția vânzărilor Xiaomi / sursa

2012 – 7.19 milioane unități;

2013 – 18.7 milioane unități;

2014  – estimare în jurul a 60 milioane unități (26.11 milioane unități în prima jumătate de an). Targetul propus aș spune că este realist, pe sfârșit de an sunt cele mai mari vânzări. Plus că Xiaomi se pregătește de debutul pe alte piețe. Au intrat deja în India, cu modele mai vechi și urmează Rusia în viitorul apropiat. Își fac calculele și pentru alte regiuni.

Spre comparație și vânzările Apple, LG și  Samsung (telefoane comercializate în întreaga lume față de Xiaomi care nu a debutat în Europa, Africa, Amercia de Sud și de Nord).

Apple – 35.2 milioane iPhone-uri* / sursa;

Samsung – 74.3 milioane unități produse* (vânzări ca atare + stocurile aflate în magazine) / sursa

LG – 14.5 milioane unități*.

* Q2 2014 (Aprilie – Iunie 2014).

Xiaomi-Mi-4 (2)

Ce presupune modelul de business al Xiaomi?

Aș putea să merg pe o explicație simplistă. Vinde direct. Produce loturi de telefoane pe care le comercializează direct pe canalul său de vânzări, fără intermediari precum magazinele online sau lanțurile de retail. De aici și prețul mai mic al telefoanelor sale. Nu mai există adaosul magazinului (15 – 20% + alte taxe inerente generate de stocurile de produse).

De aceea și Xiaomi urmează în planul său de expansiune să intre doar acolo unde crede că există suficient buzz pentru gama sa, iar modelul de vânzare stabilit în China merge a fi multiplicat. Îi veți găsi în 14 piețe world wide până la finele anului în curs. Lista fiind formată din China, India, Hong Kong, Taiwan, Singapore, Malaezia, Indonezia, Filipine, Tailanda, Vietnam, Rusia, Turcia, Brazilia și Mexic.

Xiaomi = telefoane cu rapor preț / specificații excelent, fără adaos comercial al vreunui shop online sau clasic, fără bugete de marketing și se bazează pe buzz-ul creat în social media (un alt exemplu ar fi OnePlus One);

Apple, HTC, Samsung etc = telefoane de top cu prețuri de peste 500 euro în Europa, adaos comercial + bugete de promovare consistente.

Veți vedea cum exemplul Xiaomi urmează a fi preluat și de alte companii mari. Magazinele online și lanțurile de retail clasice trebuie să-și schimbe politicile (taxele de raft, bugetele de promovare + adaosul comercial au speriat brandurile mari și le fac să-și reconfigureze metoda de business). Altfel riscă să piardă lupta cu jucători dinamici precum Xiaomi, Oppo, Meizu etc.

Apropo, cineva interesat de Xiaomi Mi 4?

Le-aș reproșa doar că Xiaomi Mi 4 este o copie la scară a iPhone-ului 5 / 5S. S-ar putea să întâmpine ceva probleme pe partea de patente în momentul în care vor alege să vină în Europa sau America de Nord. Apple nu a luat Xiaomi în calcul, momentan.

Update: Xiaomi ar fi nr. 5 pe smartphone-uri în Q2 2014 potrivit Strategy Analytics. Ar fi depășit LG, la mustață (14.5 milioane unități) / sursa

Categorii: Opinie, Smartphone
Cuvinte cheie: apple, samsung, Xiaomi
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Echipa Gadget.ro vă urează Crăciun Fericit şi Sărbători Frumoase alături de cei dragi!

Iaca a mai trecut un an peste noi, peste voi, timpul nu iartă pe nimeni, însă un lucru este clar: toată lumea a mai întinerit cu 12 luni.

Cum poți avea acces cu smartphone-ul Samsung în Porsche Macan și Porsche Cayenne Electric?

Samsung Wallet este disponibil și în România, de la început de 2025. Totuși, nu poți adăuga carduri bancare și nici să faci plăți cu el. Da, îl folosești ca să ai acces în..., automobil (dacă deții un BMW sau un..., Porsche).

Smartphone-urile din 2026 vor fi şi mai slabe şi mai scumpe (opţiunile cu 16 GB RAM aproape că vor dispărea, însă vor apărea mai multe modele cu 4 GB RAM)

Dacă vreţi să vă cumpăraţi un smartphone într-un viitor apropiat, vă recomand să grăbiţi puţin achiziţia, asta dacă nu doriţi ca în câteva luni să plătiţi mai mult şi să primiţi mai puţin.