Digi Communications, compania din spatele RCS & RDS, cu operaţiuni în patru ţări (România, Ungaria, Spania şi Italia), a anunţat rezultatele financiare pentru primele trei luni din 2020.
La 31 martie 2020 compania a avut venituri de 313.2 milioane de euro, în creştere cu 11% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 114,7 milioane EUR (inclusiv IFRS 16), o creștere cu 26,4 % față de primele trei luni ale anului anterior.
Cheltuielile de exploatare au crescut la rândul lor la un total de 277.9 milioane milioane de euro, în creştere cu 5.3% comparativ cu primul trimestru din 2019. Creşterea mare vine din Spania, acolo unde compania se extinde rapid şi apar astfel noi costuri.
Din păcate profitabilitatea nu a existat în acest trimestru, Digi Communications anunţând pierderi totale de 56 milioane euro.
România rămâne cea mai importantă piaţă pentru Digi Communications cu un total de 61% din venituri, evoluţia fiind pozitivă pe cele mai importante linii:
- televiziune prin cablu: +9.5% a numărului de RGU;
- internet şi date fixe: +10.7% a numărului de RGU;
- telefonie şi date mobile: +2.1% a numărului de RGU.
Cei interesaţi de cifre, pot analiza întregul raport financiar al companiei.
În altă ordine de idei, în perioada de restricții impuse de pandemia COVID-19, Digi Communications a implementat cu succes măsuri pentru a asigura sănătatea și siguranța clienților, angajaților și partenerilor și a urmărit furnizarea de servicii și derularea operațiunilor la același nivel ca în perioadele de normalitate.
“În ultimele 2 luni, prioritățile echipei noastre de management au fost să asigurăm atât condițiile de sănătate pentru angajați și clienți, cât și echipamentele de protecție necesare. Am făcut eforturi pentru a preveni blocajele în lanțul de aprovionare, am continuat să dezvoltăm capacitățile tehnologice și să asiguram lichiditatea companiei. Confruntate cu restricții în toate teritoriile unde operăm și cu schimbarea comportamentului clienților, echipele noastre au depus toate eforturile pentru a păstra același nivel de calitate al serviciilor ca în perioadele de normalitate. Rețelele noastre au susținut o creștere de trafic de până la 30%, pentru datele fixe, la ore de vârf, și o creștere normală a traficului de date mobile de 11%, în martie, comparativ cu februarie, în România. Echipele din vânzările corporate și-au adaptat strategiile la o nouă realitate a pieței, concentrându-se asupra activităților de suport și asistență pentru clienții B2B.
Suntem recunoscători angajaților pentru incredibila flexibilitate și pentru atitudinea lor proactivă. Grație disciplinei lor și capacității de reacție rapidă, am răspuns cu succes cererilor clienților și am reușit să acordăm sprijin comunităților, familiilor și concetățenilor afectați de criză. Dedicați misiunii noastre de partener pe termen lung al societății și al municipalităților, am alocat aproximativ 1,7 milioane EUR donațiilor constând în echipamente medicale către spitalele din România, servicii de conectivitate pentru elevi și comunități rurale sau pentru inițiative de voluntariat dedicate ajutorării persoanelor vulnerabile în fața pandemiei”, a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications N.V.