Într-un articol anterior vă scriam că Orange este în pericol de a pierde prima poziţie pe piaţa de telefonie mobilă în 2026 în dauna Digi Mobil şi am explicat acolo cu subiect şi predicat cum am ajuns la această ipoteză.
Sigur că pe piaţa de telefonie mobilă lucrurile sunt mult mai complexe, iar aici Orange încă are un cuvânt greu de spus şi sunt sigur că nu va ceda prima poziţie atât de uşor. Personal mi-ar plăcea ca şi Vodafone să reintre în cărţi, să îşi dorească mai mult, dar momentan operatorul roşu pare a stagna.
DIGI a publicat recent datele financiare aferente primului semestru din 2025, iar lucrurile arată tare bine pentru ei când vorbim de serviciile de televiziune şi internet fix.
La jumătatea acestui an, DIGI are:
- 5.957 milioane de abonaţi pe televiziune (în creştere cu 3.2% vs aceeaşi perioadă din 2024);
- 5.026 milioane de abonaţi pe internet fix (în creştere cu 6.7% vs aceeaşi perioadă din 2024).
Cele mai recente date ANCOM (valabile pentru sfârşitul anului trecut) ne arată că toată piaţa de televiziune din România are 7.8 milioane de abonaţi, iar toată piaţa de internet fix are 6.8 milioane de conexiuni.
Raportându-ne la aceste cifre, putem concluziona că DIGI are o cotă de piaţă în România de aproximativ 76% pe televiziune, în timp ce pe internet fix are o cotă de piaţă de aproximativ 74%. Practic, în ambele cazuri, 3 din 4 abonamente existente în ţară sunt la DIGI.
Dacă pe telefonie mobilă încă există un echilibru, încă există o dispută în trei, pe televiziune şi internet fix pare a fi o piaţă de genul „DIGI şi restul”.
Oare este bine că se întâmplă asta?