DIGI o duce foarte bine, acest aspect nu mai este un secret pentru nimeni, compania având fără doar şi poate statutul de cel mai mare operator de telecomunicaţii din România.
Conform celor mai recente rapoarte ANCOM, la finalul anului 2024 DIGI avea:
- 72% market share pe piaţa de internet fix;
- 75% market share pe piaţa de televiziune;
- 28% market share pe piaţa de telefonie mobilă.
DIGI este practic liderul pieţelor de internet fix şi televiziune şi cel de-al doilea jucător pe piaţa de telefonie mobile (posibil ca de anul viitor să ajungă şi aici lider de piaţă, am discutat anterior despre subiect).
2025 a fost un an cum nu se poate mai imprevizibil, iar creşterile de preţ ne urmăresc peste tot. Toată lumea scumpeşte, nu contează ce vinde, important este să scumpească. Din păcate condiţiile economice sunt provocatoare (să nu zic dificile), iar piaţa de telecomunicaţii din ţara noastră nu face excepţie.
Singurul operator din România ce NU a scumpit nimic în 2025 este DIGI (sigur, excepţie face creşterea TVA de la 1 august, dar asta nu este o creştere făcută de companie, ci de stat). Cu o strategie de preţ clară, constantă, DIGI rămâne în preferinţele românilor şi din această perspectivă (am citit zeci de comentarii la articolele despre Orange, Vodafone, Telekom, în care ne spuneaţi că aţi primit de foarte multe ori creşteri de preţ unilaterale ale abonamentelor, unele aplicate chiar şi de mai multe ori pe parcursul a celor 24 de luni).
DIGI nu face aşa ceva, iar românii aplaudă această decizie.
Şi totuşi, a făcut şi DIGI ceva, o strategie tăcută i-aş zice eu, una care însă îi permite să menţină aceleaşi costuri. Dacă în anii anteriori aveam lunar 2-3 campanii promoţionale (acelea clasice cu 50% reducere pentru x luni), în 2025 acestea aproape că au dispărut (au fost câteva, dar foarte, foarte timide şi mai deloc promovate).
În 2025 s-a mers pe ideea de preţ întreg, iar în cazul Digi Mobil, pe strategia de portare a cât mai multor numere în reţea (cu cât portezi mai multe, cu atât preţul abonamentului lunar scade).
Nu vreau să mă înţelegeţi că acesta este un fel de reproş, nu, chiar deloc, însă vreau să vă arăt că şi DIGI a schimbat strategia, una care ajută la menţinerea preţurilor constante. Probabil vor lansa ceva acum de Black Friday 2025, îmi este greu să cred că îl vor ignora, însă la fel de probabil este că reducerile nu vor mai fi la fel de mari ca anul trecut.