Influencerii, creatorii de conţinut în general, au început să trateze cu mare seriozitate posibilitatea ca aplicaţia TikTok să fie blocată în anumite ţări / regiuni, astfel că în ultima perioadă se observă o schimbare în strategia lor de promovare.
Dacă până acum TikTok era centrul universului, iar restul aplicaţiilor se învârteau în jurul său, acum mai toţi influencerii le recomandă abonaţilor să se mute şi pe alte platforme, în genul Instagram sau YouTube.
Pe termen scurt pericolul iminent pare a fi în Statele Unite ale Americii. ByteDance trebuie să vândă TikTok unui investitor cu care oficialii statului să fie de acord, iar asta până cel târziu pe 19 ianuarie 2025. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, iar reprezentanţii ByteDance au transmis deja că nu vor să vândă, TikTok va fi interzis pe întreg teritoriul Statelor Unite ale Americii.
Pe termen mediu (de la câteva luni, la maxim 1-2 ani), sunt şanse foarte mari ca o decizie similară să fie luată şi în Europa, mai ales după recentele probleme pe care TikTok le are, iar aici mă refer în special la implicarea într-o manieră disproporţionată în viaţa politică din anumite ţări.
TikTok nu poate oferi în acest moment niciun fel de garanţii de imparţialitate, astfel că riscă interzicerea în foarte multe ţări.