Într-o perioadă în care preţul electronicelor şi electrocasnicelor au crescut simţitor, fiecare producător încearcă să îşi atragă clienţii cu diverse promoţii sau pachete promoţionale.
Personal am sesizat o creştere a ofertelor cu garanţii mărite până la 5 sau chiar 6 ani (în unele cazuri anumite componente primesc chiar şi 10 ani garanţie). Fiecare client primeşte 2 ani garanţie obligatorie conform legii, iar dacă într-un interval de 30 până la 90 zile (în funcţie de campanie) înscrie pe un site dedicat datele achiziţiei (echipamentul, ziua, nr. bonului, magazinul etc.) primeşte suplimentarea garanţiei.
La un scurt research doar eu am găsit 8 campanii active sub această forma a extragaranţiei:
- Candy – campanie valabilă până pe 31 iulie 2021 pentru toate produsele comercializate sub acest brand (excepţie fac cuptoarele cu microunde);
- Philips – campanie valabilă până pe 31 decembrie 2021 pentru aspiratoarele cu sac sau fără sac comercializate sub acest brand;
- Beko – campanie valabilă până pe 31 ianuarie 2022 pentru toate produsele comercializate sub acest brand (excepţie fac accesoriile tip consumabile);
- Electrolux şi AEG – campanie valabilă până pe 31 decembrie 2021 pentru o gamă foarte diversă de produse (există o selecţie pe pagina campaniei);
- Arctic – campanie valabilă până pe 31 ianuarie 2022 pentru toate produsele comercializate sub acest brand (excepţie fac accesoriile tip consumabile şi resigilatele);
- Bosch – campanie valabilă până pe 31 octombrie 2021 pentru toate produsele din gama aparate frigorifice;
- Liebherr – campanie valabilă până pe 31 decembrie 2021 pentru toate produsele comercializate sub acest brand;
- Panasonic – campanie valabilă până pe 31 iulie 2021 pentru televizoarele şi sistemele audio T-Max selectate.
Pentru noi ca şi consumatori sună bine, însă pentru retailerii care îţi promovează intens garanţii suplimentare contr-cost aceste campanii nu sunt chiar de bun augur.