Cu ocazia Samsung Memory Business Summit București 2025 am avut ocazia și de a sta de vorbă preț de câteva minute cu Nikita Aleksandrowski, Senior Sales Manager for South-East Europe în cadrul diviziei Samsung Electronics. Acesta ne-a oferit răspunsuri la câteva întrebări pe care i le-am adresat, iar prima dintre ele s-a referit la cât de mult reprezintă segmentul B2C (Business to Consumer) și cât ține de zona B2B (Business to Business) în cadrul Samsung Memory. Am primit o lămurire aici, în sensul că Samsung Memory era până nu demult, nu mai departe de un an în urmă, strict B2C în Europa, de tot ce ținea de implementările enterprise se ocupă o altă divizie Samsung, mai precis cea Semiconductor. Însă, de anul trecut, în Europa Samsung Memory a început să se axeze și pe zona enterprise, oferind memorii pentru servere, de exemplu. Însă, deocamdată segmentul B2C este majoritar în cazul diviziei Samsung Memory Europa, cu un procent de cel puțin 90% din business.
Nikita a accentuat apoi care este marele avantaj, marele diferențiator al Samsung Memory. Anume acela de a dezvolta și produce in-house totul, de la A la Z. Asta înseamnă că de la tot ce ține de memorie, de controller, chipset-uri și firmware și software sunt dezvoltate strict de Samsung. Astfel, un avantaj major în tot ce ține de controlul calității, de lanțul de aprovizionare și nu numai pentru Samsung Memory, care astfel nu depinde de niciun furnizor și poate manageria mult mai eficient întreg procesul de dezvoltare și producție.
Trecând la partea de investiții și cheltuieli în R&D (Research and Development – Cercetare și Dezvoltare), Nikita a recunoscut că anul trecut a fost nevoie de un buget serios destinat acestui departament, fiindcă urma să se facă trecerea la SSD-uri de capacități din ce în ce mai mari, care să acopere cererea tot mai mare din piață pentru astfel de capacități, dar, în același timp, s-a făcut și trecerea pe noua interfață mult mai performantă, anume cea PCIe 5.0. Astfel, bugetul alocat către R&D anul trecut de către Samsung Memory a fost evident mai consistent față de alți ani.
Referitor la pașii următori pe care Samsung Memory urmează să-i facă, Nikita a afirmat că pentru următoarea perioadă, cel puțin până la sfârșit de an, nu vor fi noutăți majore, tocmai pentru că au fost lansate noile SSD-uri care au necesitat acele investiții semnificative despre care tocmai am vorbit. Ce va încerca să facă Samsung Memory Europe în continuare este să „educe” consumatorul, să crească nivelul de informare al acestuia pentru ca fiecare să poată alege tipul de memorie de care are cu adevărat nevoie. Practic, campania pe care Samsung Memory o lansează și o susține cel puțin până la sfârșitul acestui an presupune o conștientizare mai aprofundată a clientului asupra propriilor nevoi, tocmai pentru ca acesta să achiziționeze în final exact ceea ce va folosi cu adevărat. Este vorba despre capacitatea de care va avea nevoie, de performanța reală a SSD-ului, de exemplu, raportată la restul sistemului său și așa mai departe. O inițiativă de lăudat a Samsung Memory, care iată, își dorește un client bine informat și care să facă alegerile corecte când vine vorba despre memoriile pe care le va implementa în viitor.