Piaţa telefoanelor cunoaşte de ceva timp o pantă descendentă a vânzărilor, acum aproape 2 ani fiind ultimul trimestru cu vânzări globale în creştere. Se pare că disputa dintre Statele Unite ale Americii şi China a ajutat cumva, deoarece chinezilor le-a apărut din nou apetitul de a cumpăra smartphone-uri, în special cele de la Huawei.
Conform cifrelor oferite de Canalys, în trimestrul al treilea din 2019 au fost vândute 352.4 milioane de telefoane, adică +1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut ce înregistra 348.9 milioane de unităţi vândute. Cele mai cumpărate branduri au fost:
- Samsung – 78.9 milioane unităţi şi + 11% vs aceeaşi perioadă din 2018;
- Huawei – 66.8 milioane unităţi şi +29% vs aceeaşi perioadă din 2018;
- Apple – 43.5 milioane unităţi şi -7% vs aceeaşi perioadă din 2018;
- Xiaomi – 32.5 milioane unităţi şi -3% vs aceeaşi perioadă din 2018;
- Oppo – 32 milioane unităţi şi +6% vs aceeaşi perioadă din 2018.
Evoluţia este cumva logică la fiecare producător în parte:
- Samsung s-a speriat puţin de Huawei şi a revenit cu picioarele pe pământ prin lansări de telefoane la preţuri corecte;
- Huawei a câştigat mult teren în Asia, în special în China, pe fondul disputei cu americanii;
- la Apple în trimestrul al treilea fanii au aşteptat noile lansări;
- Xiaomi are nevoie de mai multă vizibilitate globală dacă vrea să mai crească;
- Oppo vinde prin India şi China la preţ de producător :) .
Degeaba speră Huawei, în 2019 tot Samsung va rămâne liderul.