La prima vedere sună amuzant, însă situaţia nu este deloc aşa (cel puţin nu din perspectiva angajaţilor afectaţi de aceste decizii).
În ultimii 2-3 în întreaga lume au luat amploare în diverse corporaţii testele cu săptămâna de lucru de 4 zile. În foarte multe cazuri acestea s-au dovedit a fi un succes, în special în Europa (în Marea Britanie de exemplu, 89% dintre firmele ce au testat această nouă strategie au şi păstrat-o pe termen nedefinit).
În Statele Unite ale Americii însă situaţia este puţin diferită. Aici, într-un context macroeconomic dificial, companiile au început să îşi cheme salariaţii la birouri (din work from home), iar unele chiar doresc să implementeze săptămâna de lucru de 6 zile. Spre exemplu, filiala Samsung din această ţară aplică deja o astfel de strategie pentru o parte dintre angajaţi.
Conform unui sondaj realizat pe 800 de companii, mai bine de 10% dintre acestea au confirmat că din 2025 vor introduce o zi în plus la săptămâna de muncă clasică de 5 zile.
Se trece astfel de la o flexibilitate foarte mare, la o rigiditate crescută, aspect ce cu siguranţă nu va fi pe placul americanilor.