Lenovo a publicat rezultatele financiare ale grupului pentru perioada octombrie – decembrie 2015, perioadă cunoscută sub denumirea de trimestrul 3 fiscal (T3). Gigantul chinez a traversat o perioadă nu tocmai grozavă, dar iată că pe ultima sută de metri a anului trecut a reușit să-și revină.
Cifrele care dovedesc că Lenovo revine pe profit le găsiți mai jos, structurate în tabel. Nu o să insist prea tare asupra datelor contabile, ci voi aduce la cunoștință câteva măsuri care au dus la o creștere a veniturilor companiei.
Lenovo a anunțat în luna august 2015 o serie de măsuri ferme de realiniere. În urma îndeplinirii acestora, compania urmează să obțină economii de aproximativ 1.35 miliarde dolari pe întreg anul fiscal. Aceste economii aduc o structură de costuri care este considerabil mai redusă decât în trecut.
La nivelul Grupului PC, sau PCG, care include PC-uri și tablete Windows, Lenovo a rămas în continuare pe prima poziție pentru al 11-lea trimestru succesiv. Compania a obținut o cotă de piață record de 21,6 procente, distanțându-se de producătorul care ocupă locul 2. Lenovo a livrat 15.4 milioane de PC-uri în acest trimestru, cu un spor de 6.7 puncte față de declinul de 10.9 procente înregistrat la nivelul întregii piețe.
În segmentul Business Mobile, sau MBG, care include produse realizate de Motorola, telefoane mobile cu marca Lenovo, tablete Android și televizoare smart, Lenovo și-a îndeplinit angajamentul de a atinge rentabilitatea pe durata a 4-6 trimestre după achiziționarea Motorola. Acest succes a venit după o performanță puternică la nivelul piețelor emergente în afara Chinei.
Cum va evolua mai departe Lenovo, mai ales după ce a anunțat că va renunța la brandul Motorola vom vedea peste câteva luni. Cert este că pe segmentul PC Lenovo este mult în fața competitorilor, dar pe cel mobil mai au de lucrat, deși au în gamă câteva modele de telefoane ce se bucură de un real succes – Lenovo K3 Note este un exemplu recent.