Turcia trece printr-o perioadă foarte dificilă, de la începutul anului şi până în prezent lira turcească pierzând 43% din valoare, dintre care peste 22% în ultimele zile.
În condiţiile în care săptămâna aceasta lira s-a depreciat cu 15% în doar 24 de ore, în cursul zilei de astăzi mai mulţi comercianţi online, inclusiv site-ul oficial Apple, au refuzat să mai vândă produse în contextul în care există mari dificultăţi în ajustarea preţurilor în timp real.
O altă problemă este aceea că majoritatea magazinelor online organizează în această perioadă campania Black Friday, astfel că multe produse au oricum reduceri generoase. „Situația este destul de suprarealistă cu economia și toate celelalte, dar oamenii văd în produse ceva ce își păstrează valoarea și se înghesuie în magazine. Ei știu că vor putea să le revândă peste un an, pentru mai mult decât au plătit.”, a declarat un reprezentant al unui retailer online.
Clienții sunt interesați în special de achiziționarea de mărci de import de calitate superioară, în principal electronice și cosmetice, unele care nu se devalorizează foarte repede.