Echipele participante la Innovation Labs 2015

09/03/2015

Am participat și la Innovation Labs 2014, iar în weekend-ul ce s-a încheiat a avut loc și preselecția pentru Innovation Labs ediția curentă.

Ce este Innovation Labs?

Locul în care tineri își prezintă ideile, primesc feedback și în funcție de cât de realizabil și fezabil este proiectul lor îl și vor putea pune în practică cu ajutorul unor sponsori / parteneri.

Innovation-Labs-2015 (9)

A treia ediție a Innovation Labs a avut loc în București și Cluj-Napoca. Au fost selecționate 7 echipe de la Cluj și 21 din capitală. Pot spune că organizarea s-a situat la un nivel superior față de 2014. Fiecare reprezentant a avut 1 minut în care să atragă atenția mentorilor. Prezentarea s-a făcut în limba engleză. A urmat o sesiune în care echipele și-au pus proiectele pe un carton alb și au încercat să atragă cât mai multe voturi spre a merge cu bine în etapa de selecție.

Feedback-ul primit de echipele participante a venit de la:

Bogdan Doinea – Technical Manager pentru Europa în cadrul Cisco, Lucian Ghindă – Co-Founder pentru Dev Academy, Teodora Juravle – Marketing Communications Manager la Carrefour, Alexandru Dragomir – Senior Software Engineer la Ixia, Vlad Bomboe – Co-Founder la FullScreen Digital, Adrian Lupu – Head of Development la FulScreen Digital, Daniel Rizea – Engineering Manager la Vector Watch, Marius Glod – VAS Expert la Orange România, Andrei Ignat – Technical Director la Electronic Arts, Alexandra Voinea – Software Engineer la Electronic Arts, Silviu Neghină – M2M Proposition Manager la Orange, Cosmin Ștefan Dobrin – Founder la Silverbit Tech, Horia Boicu – CAE Leader la Microchip Technology, Cristian Badea – CIO Avangate, Petru Jucovschi – Cloud Solutions Arhitect la Microsoft, Antonio Eram – Founder la Netopia mobilPay.

Innovation-Labs-2015 (22)

Echipele participante la Innovation Labs 2015 intrate în programul de pre-accelerare au aplicații sau servicii în diverse domenii: Disruptive Retail, Internet of Things și Mobile.

I. Echipele din București;

A. Disruptive Retail;

Buyerbrain – software care poate studia mecanismele subconștiente care declanșează comportamentul consumatorilor în magazine;

FindTH@ – o aplicație în care poți cumpăra ce ți-a atras atenția pe stradă, fie că este vorba despre haine, accesorii, cărți sau produse alimentare;

ShopIt – un serviciu care poate îmbunătăți simțitor experiența în timpul cumpărăturilor;

Vitabox.me – platforma de e-commerce care urmărește și analizează activitatea trackerelor de fitness, pentru a oferi recomandări personalizate de suplimente nutritive pentru împătimiții de sport;

SOSGift – aplicația Android care te poate ajuta să găsești cadoul îndelung căutat pentru cineva drag;

Veiled– aplicația care folosește realitatea augmentată pentru a schimba felu în care interacționăm online.

B. Internet of Things;

easyDoor– se auto-poziționează ca fiind cel mai flexibil sistem de securitate pentru protecția ușii de acasă;

Eskimo– genunchiera smart care îi ajută pe schiori să își ajusteze poziția și mișcările, diminuând riscul accidentelor;

Feeparking – platforma elegantă care oferă soluții independente pentru achitarea taxelor de parcare;

Nu te supara – sistemul ce rezolvă printr-o simplă atingere de buton problema notificării de către client a ospătarului într-un restaurant sau bar;

ParkMe – mecanismul smart de ghidare a șoferilor către locuri de parcare libere din apropiere;

Polt Box– chitară programabiă și un procesoru de voce acționat prin pedală, cu acces la un magazin online de efecte și presetări;

Waldo– sistemul inteligent care conectează bicicliștii cu mijlocul lor preferat de transport în orice moment, oriunde;

CODAfootprint– soluția de securitate ce asigură colectarea și interpretarea în timp a datelor din serverele unei organizații, identificând și împiedicând potențiale atacuri de mare anvergură;

Travis– soluția virtualizată de generare a traficului într-o rețea;

ViPnet– rețeaua privată, securizată, definită complet prin software, realizată pentru companii și utilizatori direcți;

C. Mobile;

Coinfetti– convertor automat din bitcoin (monedă virtuală) în monedă fizică, pe cardul de debit al utilizatorului

Epilepsy Combat– aplicația pentru detectarea în timp real a crizelor de epilepsie, pe baza ritmului cardiac

Graduate– un nou tip de rețea de socializare, gândit pentru studenții care au parte de schimb de experiență în țările europene.

Menoo– aplicația care vrea să reinventeze conceptul de meniu de restaurant

Newzeum – aplicația care oferă o altfel de experiență de explorare a muzeelor românești.

II. Echipele din Cluj-Napoca;

DictaMed – serviciul Cloud de convertire voce-text ce le permite specialiștilor să înregistreze proceduri medicale.

PhoneAlias – serviciul ce permite centralizarea apelurilor primite pe mai multe numere de telefon  prin redirecționarea, conform unor seturi pre-definite de reguli, către un singur telefon mobil

SOFT ATAC – serviciul ce își popune integrarea experienței de shopping online în orice magazin.

SwimPal – un tracker al performanțelor înregistrate de înnotători (număr de bazine, viteză si consum de calorii).

Buy and Help– propune utilizarea marketing-ului afiliat în strângerea de fonduri pentru cazuri sociale.

Fingerdrum Legend  – aplicația care te învață să cânți la tobe printr-un joc distractiv și antrenant.

City365 – aplicația de recomandări care oferă reduceri bazate pe localizarea clientului în funcție de magazinele și localurile din apropiere.

Urmează 3 luni de zile în care proiectele de mai sus vor avansa, mai multe detalii în mai 2015.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.