Brandul BlackBerry – care să fie direcția de dezvoltare?

7d24c136416486e583d2b0bef9db

Compania Research In Motion (RIM) a prezentat pentru prima oară brandul BlackBerry în 1999, sub forma unui e-mail pager wireless şi a fost un succes la acea vreme. Era un dispozitiv cu o tastatură qwerty ce permitea posesorului să primească e-mail-uri, să le trimită, să trimită fax-uri şi să stocheze contacte sau alte date.

Modelul BlackBerry aşa cum ni-l amintim cu toţii, a fost lansat abia în 2003 şi desigur, a fost  un succes. După părerea mea, telefoanele BlackBerry au fost smartphone-uri înainte să

apară iPhone-urile sau Galaxy-urile. De când am văzut prima oară un BlackBerry, l-am clasificat ca şi un telefon de top. Nu ştiu de ce, dar în acea perioadă am trăit cu ideea că numai oamenii de afaceri aveau BlackBerry. Trackball-ul a fost o inovaţie distractivă; compania a încercat să implementeze cumva mouse-ul de la calculator în telefon şi sincer să fiu, chiar au reuşit. Înainte de această „bilă magică , smartphone-urile BlackBerry aveau o rotiţă pe lateral ce era perfectă pentru a naviga prin e-mail-uri, în principal.

blackberry  bold

Nu am să vă obosesc cu detaliile tehnice ale produsului, deoarece nici ei nu m-au obosit pe mine. Sincer vă spun, nici nu cunosc detaliile tehnice a majoritatea telefoanelor BlackBerry. Nu ştiu câti rami are, nu ştiu câţi megapixeli are camera sau ce procesor folosesc. Însă, ceea ce ştiu este că reprezintă un dispozitiv de top. Este un telefon puternic cu personalitate. Doar design-ul îţi inspiră încredere, fără să fii nevoit să-l butonezi. După ce-l deblochezi, “biluţa magicăte captivează! Mi s-a întâmplat de multe ori să umblu pe un telefon BlackBerry, fără să fac ceva anume, ci doar să ma joc cu trackball-ul. În prezent, ultimele telefoane BB au un trackpad – care nu este la fel de distractiv ca trackball-ul, dar face treabă bună.

Bun. Deci după cum reiese din rândurile de mai sus, compania RIM a reuşit să mă captiveze. A revoluţionat, a inovat şi a facut-o într-un mod distractiv. Însă, nu am avut niciodată un telefon BlackBerry şi nici nu am de gând să-mi achiziţionez unul. De ce? Deoarece atunci când BlackBerry era printre primele smartphone-uri de pe piaţă, eu eram prea tânăr ca să am nevoie de toate facilităţile pe care le oferea. Nici acum, la 21 de ani ai mei, nu cred că BlackBerry-ul de atunci sau de acum, mi-ar fi de ajutor. După cum am spus, eu l-am văzut dintotdeauna ca pe un telefon business.

Noile modele cu touchscreen, sunt şi ele destul de interesante dar nu îndeajuns încât să mă atragă. În plus, nu cred că aş putea să trec vreodată de la un App Store aşa de dezvoltat ca iTunes Store la cel dedicat telefoanelor BlackBerry.

Relativ recent, compania RIM a încercat să lanseze şi o tableta – BlackBerry PlayBook, ce nu prea a avut succes. Am „butonat-o” şi eu puţin, însă nu prea m-a impresionat şi nu i-am oferit prea multă atenţie.

Blackberry_9500__4a45f4d1a0c57

Deci, este compania RIM încă prezentă pe piaţă cu brand-ul BlackBerry? Statistic vorbind, este a şasea companie producătoare de telefoane mobile din lume. Însă, lăsând statisticile la o parte, eu unul consider că prezenţa companiei pe piaţă este spre sfârşit. Nu cred că mai au vreo şansă împotriva giganţilor Apple şi Samsung, dacă nu revin cu o inovaţie. Au dovedit că sunt capabili să revoluţioneze, însă şansele să o facă iarăşi sunt totuşi mici.

A fost frumos cât a durat, au inovat, au distrat, au avut o cotă bună de piaţă …însă “all good things come to an end”. Din păcate, nu-i văd prezenţi în viitor. În schimb, cu siguranţă sunt şi vor fi în continuare prezenţi în istorie.

Echipa Gadget.ro
Gadget.ro este un site de știri și recenzii tech cu o vechime de peste 10 ani. În această secțiune apar articole de tip advertorial, unele dintre ele nu sunt redactate de către noi și se menționează clar în corpul materialului dacă este cazul.