eMAG este cel mai mare retailer online din România şi fie vorba între noi, printre puţinii care chiar au ceva reduceri serioase de Black Friday. Prin vocea directorului general din România, Tudor Manea, compania a anunţat că anul acesta a investit 10 milioane de euro pentru un proces de livrare a comenzilor de Black Friday rapid şi sigur.
Cea mai importantă parte a investiţiei o reprezintă o “platformă, care este ca un bloc cu mai multe etaje – la sol ai o amprentă de 8.000 de mp, dar tu pui de trei ori încă 8.000 de mp şi asta îţi permite ca într-un spaţiu de 8.000 de mp să ai spaţiu de stocare de 32.000 mp”. Prin această mărire a suprafeţei depozitului, eMAG a ajuns la o capacitate totală de 125.000 mp dedicaţi depozitării produselor.
Un alt procent important din cele 10 milioane de euro au fost investiţi în capacitatea de sortare. Dacă anul trecut de Black Friday sortările erau făcute în depozit manual de peste 300 de oameni, anul acesta numărul lor va fi mult diminuat deoarece noua platformă de sortare include procese automatizate care promit mai puţine erori şi perioade mai scurte de aşteptare pentru clienţii finali.
Cea de-a treia şi ultima parte a investiţiei este reprezentată de capacitate de ambalare a produselor. În anii anteriori “dacă plasai o comandă pentru 3 produse de Black Friday aceastea nu veneau toate 3 într-un colet, ci veneau 3 colete deşi erau 3 produse mici, un telefon, o husă şi un stylus care ar fi intrat într-un colet. O bună parte din investiţie s-a dus în această capacitate de consolidare a produselor, adică dacă comanzi un telefon cu o husă şi un stylus, toate 3 vor veni într-o singură cutie”.
În interviul acordat Ziarului Financiar, Tudor Manea a subliniat că cele 10 milioane de euro reprezintă “o investiţie fabuloasă pentru România”.