În 2018 eMAG, cel mai mare magazin online din România, a avut afaceri totale la nivel de grup de 4.77 miliarde lei, adică peste 1 miliard de euro. Compania îşi doreşte ca în maxim 4 ani să dubleze aceste cifre, iar pentru a face acest lucru are nevoie de diversitate (servicii, produse, categorii etc.) şi extindere (deja şi-a făcut intrarea în Cehia, Slovacia, Slovenia, Croaţia şi Austria prin achiziţionarea retailerului Extreme Digital).
La capitolul diversitate, CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, a declarat că anul acesta platforma eMAG va avea rol şi de farmacie online prin includerea în ofertă a medicamentelor fără prescripţie medicală. Compania vrea să devolte portofoliul de sănătate şi nutriţie, iar aici sunt incluse suplimentele nutritive, vitaminele şi medicamentele ce nu necesită reţetă.
„Este o categorie de focus pentru noi în viitorul apropiat şi lucrăm intens în 2019 să punem bazele proiectului. Ne dorim să avem toată gama de produse de sănătate şi nutriţie, inclusiv medicamentele fără prescripţie sub regim de farmacie online.“ a declarat Iulian Stanciu.
Piaţa de medicamente din România a ajuns în 2018 la aproximativ 16 miliarde de lei, iar din această sumă 3.5 miliarde lei o reprezintă segmentul medicamentelor fără prescripţie medicală. eMAG îşi doreşte o felie din această nişă, indiferent că vorbim de produse vândute direct de el sau de alţi retaileri prin intermediul marketplace-ului.