Pandemia de Covid-19 a adus la o creștere pentru comenzile de mâncare la domiciliu, iar Glovo se află printre serviciile ce au cunoscut o dinamică accentuată pe anul în curs.

În urmă cu câteva zile au avut un eveniment online în care au prezentat cum s-au descurcat în 2020, dar și planurile pentru 2021. Am selectat informațiile de interes din comunicat.

  • valoarea tranzacționată estimată până la sfârșit de an – aprox. 150 milioane euro;
  • sunt prezenți în 33 de orașe (23 de orașe adăugate în 2020), peste 40.000 de curieri înregistrați (5000 activi în medie pe săptămână*), veniturile curierilor se vor ridica la aprox. 23 milioane euro pe 2020;
  • valoare medie a comenzi în București – 65 lei și în restul țării – 56 lei;
  • cea mai mare comandă a fost de 3800 lei, intervalele orare cele mai accesate sunt 11.00 – 13.o00 și 18.00 – 20.00, peste 10 milioane comenzi livrate până la sfârșit de an;
  • cele mai populare produse: McPuișor, banane și shaorma;
  • cele mai active orașe sunt București, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov;
  • peste 2 milioane descărcări ale aplicației.

*Mi se pare o valoare relativ mică dacă ne raportăm la total înregistrați. 

Au dat câteva detalii și pentru planurile pe 2021. Și-au propus să crească valoarea tranzacționată cu 50% (de la 150 milioane euro la 225 – 230 milioane euro). Vor să dubleze harta de prezență în România (65 de orașe) și și-au propus să ajungă la 3 milioane descărcări (+1 milion).

Declarație oficială:

În 2020 ne-am continuat planurile de extindere și – în ciuda faptului că ne-am aflat într-un context instabil și greu de anticipat – am reușit să avem un serviciu funcțional și să înregistrăm o creștere semnificativă a afacerii. Suntem pregătiți pentru provocările următorului an și vrem ca în 2021 să rămânem la fel de adaptabili, să oferim o experiență de utilizare tot mai bună și să extindem operațiunile în mai multe orașe din România”, a declarat Victor Răcariu, General Manager Glovo CEE.

Aș spune că au toate șansele, în contextul în care a doua carantină apare la orizont, restaurantele se închid etc. Glovo și alte aplicații similare sunt o șansă pentru cei ce vor să supraviețuiască (mă refer la zona horeca, una dintre afacerile cele mai afectate de pandemie).

Ca o notă personală, nu am folosit Glovo până de curând. Aveam deja Uber Eats și FoodPanda. Uber Eats a plecat și mi se pare că aveau cea mai bine pusă la punct aplicație, o mișcare neașteptată în contextul în care livrările de mâncare la domiciliu erau cumva pe val. Am instalat Glovo pentru că mi se par a fi printre cei mai activi, cu o paletă întreagă de restaurante etc. La doar 2 comenzi nu am cine știe ce feedback să ofer. În afară de faptul că mi-aș dori să interpreteze adresa în mod corect și să nu trebuiască de fiecare dată să ofer informații către curier.

Categorii: anunturi-diverse
Tag-uri: Glovo

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.