Unele companii cresc spectaculos cu diviziile de telefoane mobile, iar altele raportează pierderi în creștere de la an. Așa este și cazul pozitiv al Huawei, dar și cel negativ al LG.
LG Mobile Communications Company a înregistrat venituri de 2.86 miliarde dolari, creștere de 12% față de primul trimestru din 2016, dar pierderile s-au ridicat la 132.10 milioane dolari. Ei spun că pierderile se datorează cheltuielilor de marketing, dar și vânzărilor slabe generate de LG G5.
Livrările de smartphone-uri pe trimestrul 2 din 2016 se ridică la 13.9 milioane unități, creștere de 3% față de prima parte a anului. Compania sud-coreeană și-a pus speranțele în seriile K și X pentru a genera vânzări ridicate în trimestrele 3 și 4 din 2016. Seria K s-ar putea să fie la nivelul așteptărilor, dar X-urile mi se par poziționate prea sus ca preț. Momentan.
Ca notă personală, nu știu dacă vă mai aduceți aminte, dar am fost circumspect în ce privește LG G5-ul de când l-am văzut la MWC Barcelona 2015. Costurile s-au mai actualizat, acum a ajuns pe la 2000 de lei și nu m-aș mira dacă sfârșitul lui 2016 și promoțiile de Black Friday îl aduc sub pragul a 1400 – 1500 lei.
LG își permite să piardă bani pe divizia de telefoane mobile și asta pentru că vorbim de un conglomerat cu prezență în diverse domenii, iar alte divizii performează bine spre foarte bine. Exemplu: aparatele de aer condiționat le-au adus un profit de 373.24 milioane dolari la venituri de 4.7 miliarde dolari. Pe televizoare au strâns venituri de 3.58 miliarde dolari și profit de 306.97 milioane dolari.