Canalys este parte a Omdia și a venit cu informații legate de piața de smartphone-uri în SUA, China și India pe T2 2025 (1 aprilie 2025 – 30 iunie 2025).
SUA 🇺🇸
Creșterea a fost de 1% față de T2 2024 și asta în contextul în care ne aflăm ne aflăm într-un război comercial declanșat de către administrația Trump.
Unul dintre efecte este dat de faptul că smartphone-urile sub egida Made in China au căzut de la 61% ca procent din piață în T2 2024 la 25% în T2 2025.
Pe de altă parte, produsele fabricate în India au crescut cu 240% față de aceeași perioadă din anul trecut. Made in India este valid pentru 44% din smartphone-urile importate în SUA. Sunt curios dacă schimbarea asta de etichetă nu se întoarce în timp împotriva SUA. Nu este ca și cum producția s-a mutat în SUA, ci doar a trecut din China spre India, iar companiile ce se ocupă de asta sunt din…, Taiwan și aici cu o excepție (Foxconn și Pegatron au fabrici în India pentru producția de iPhone-uri, iar Wistron – o altă companie din Taiwan și-a vândut fabrica către Tata Group – companie din India).

Apple este lider, dar a cunoscut o scădere de 11% față de T2 2024. La polul opus se află Samsung ce a a avut un trimestru de poveste cu o creștere a livrărilor de 38%, de la 6 milioane spre 8.3 milioane unități. Market share-ul companiei sud-coreene a ajuns la 31%.
Motorola și-a menținut poziția, iar Google nici nu a atins 1 milion de unități livrate – s-a oprit la 0.8 milioane. O altă companie ce intră în top 5 este TCL, iar restul au căzut dramatic în ce privește livrările. Întreaga piață este estimată la 27.1 milioane unități raportat la o populație de aproape 350 milioane locuitori.
China 🇨🇳
Despre piața de China pe T2 2025 am mai scris într-un articol separat. Erau analizat date furnizate de către IDC.

Huawei este lider și depășește vivo și OPPO, Apple a ajuns pe locul 5. Vedeți că întreaga piață din China pe T2 2025 este de 67.8 milioane unități la o populație estimată de 1.3 miliarde locuitori (China se spune că a supralicitat numărul de locuitori și că de fapt ecartul față de India este mai mare în realitate).
Vedeți cât de fragmentată este piața chineză, cu Huawei la 18%, vivo la 17%, OPPO la 16%, Xiaomi și Apple cu câte 15% market share. Oricine ar putea ajunge în fotoliul de lider dacă are un trimestru mai strălucit.
La nivel de întreagă piață discutăm de o cădere de 4% față de T2 2024.
India 🇮🇳
Livrările au crescut cu 7% și au ajuns la 39 milioane unități raportat la peste 1.4 miliarde locuitori.

Locul fruntaș este acontat de către vivo, iar Samsung reușește să prindă locul al 2-lea. Compania chineză vivo a avut o creștere spectaculoasă de 31% față de T2 2024, idem și OPPO cu 24% față de aceeași perioadă din anul trecut. La polul opus se află Xiaomi și realme ce au avut vânzări mult mai modeste.
Este o piață mult mai centrată pe preț, iar Apple vedeți că nu-și face loc în ce privește volumul de unități livrate. Stau mai bine la exportul de iPhone-uri către SUA etc.
O să revin cu date pentru Europa când sunt publicate informații în acest sens.
Sursa: Canalys.com - SUA, China, India