În ultima perioadă aţi tot auzit pe la televizor sau aţi citit prin presă că fenomenului numit shrinkflation devine tot mai prezent pe rafturile magazinelor. Într-o traducere foarte simplă, acest fenomen apare de obicei în perioade de inflaţie crescută şi constă în reducerea gramajelor / dimensiunilor produselor de către producători pentru a putea menţine preţurile constante. Sigur că aceasta nu este neapărat o regulă, iar unele companii abuzează de shrinkflation pentru a obţine profituri mai mari (consumatorii nu sunt informaţi de aceste schimbări).
Din păcate acest fenomen ameninţă şi piaţa telefoanelor inteligente, mai multe surse de încredere susţinând că producătorii pregătesc o reducere în dimensiuni a smartphone-urilor pentru a menţine preţurile.
Un reprezentat al unei companii foarte cunoscute a declarat sub anonimat că: „Criza semiconductorilor ne-a afectat mult timp, iar în prezent preţurile componentelor hardware rămân foarte ridicate în tot acest context macroeconomic imprevizibil. Deşi nu ne dorim, vom reduce dimensiunile produselor pentru a rămâne competitivi în piaţă”.
Primele modele redimensionate vor fi lansate la vară, iar gadget.ro a reuşit în exclusivitate să intre în posesia unor fotografii dure care ne arată cât de grav este afectată industria:
Prototipul de mai sus se aşteaptă a fi un flagship pregătit pentru toamna acestui an. Preţul acestuia ar urma să fie de aproximativ 1000 – 1200 de euro, unul excelent în contextul inflaţionist actual.