Nu știu de ce, dar am impresia că a fost o perioadă în care trotinetele electrice erau pe val și acum cererea s-a temperat. Le văd în trafic, dar nu într-un număr așa mare. Sunt mult mai multe biciclete, iar trotinetele de cele mai multe ori le descopăr prin zona parcurilor (cele ce pot fi închirirate, spre exemplu).
Din câte știu, Xiaomi are o pondere mare din segmentul entry pe ce înseamnă trotinetă electrică. Îmi amintesc un eveniment la care mi se spunea că multe persoane încep cu Xiaomi și după aceea caută un produs mai performant. Avem chiar și un producător local cu fabrică la Craiova – E-TWOW. Am observat că au dezvoltat un întreg portofoliu, de la trotinete electrice și până la scutere electrice. Apropo, un scuter electric cred că aș folosi. Asta dacă nu aș fi așa temător în ce privește mersul pe două roți prin traficul bucureștean.
Sunt curios să descopăr răspunsurile voastre la întrebarea din titlu. Teoretic, cu o trotinetă electrică poți câștiga timp. Te deplasezi mai repede printr-un oraș aglomerat, nu este foarte grea și o pliezi să ocupe spațiu redus. Poți să o încarci acasă sau la birou și ai autonomie suficientă.
Pe de altă parte, cum spuneam și mai sus. În multe orașe din țara noastră nu ai piste dedicate, riscurile sunt mari într-un trafic haotic, nu mai spun și de gropile de prin carosabil. Plus că am observat că majoritatea nu apelează la utilizarea unei banale căști de protecție ce ar putea fi de-a dreptul salvatoare.
Cred că soluții în genul bicicletă sau trotinetă în ambele variații (clasică și electrică), dar și scuterul (electric sau cu alimentare pe carburant) sunt încă insuficient folosite în capitală, spre exemplu. Dacă mergi într-o capitală din vestul Europei vei descoperi mult mai multe față de ceea ce găsești în București. Pur și simplu, așa am putea avea un aer mai curat și ar fi redusă alglomerația. Una dintre soluțiile ce ar motiva ar putea fi pistele dedicate. Lipsesc cu desăvârșire.
Putem extinde discuția în rubrica de comentarii.