Ford Puma Gen-E – „Pumiţa” este acum şi 100% electrică şi 100% fabricată în România

/
/
3 dec. 24
/

Am un coleg de muncă ce şi-a luat de ceva timp un Ford Puma şi mai mereu când ne vedem / ne auzim (el este din alt oraş) îl întreb ce îi mai face „Pumiţa”.

Iată că astăzi „Pumiţa” a trecut la un alt nivel, compania americană lansând Ford Puma Gen-E, model 100% electric fabricat la Craiova.

Înainte de a trece la prezentarea celor mai importante specificaţii ale maşinii, aflaţi că Ford a ales drept culoare standard un galben pai puternic, o culoare care cu siguranţă nu va trece neobservată în trafic. Pentru celelalte opţiuni de culoare va trebui să scoateţi din buzunar până la 650 de euro (albul este cel mai ieftin, doar 185 de euro în plus).

Revenind la restul detaliilor, aflaţi că Ford Puma Gen-E vine cu:

  • lungime de 4.214 mm, lățime de 1.805 mm, înălțime de 1.555 mm și ampatament de 2.588 mm;
  • garda la sol de 129 mm (bateriile atârnă greu, diferenţa faţă de modelul standard fiind de 34 mm, în minus);
  • greutate de 1.563 kilograme (goală);
  • portbagaj de 523 de litri sau de 574 litri dacă se măsoară până la nivelul plafonului (aici este inclus şi Gigaboxul);
  • baterie de 43.6 kWh pentru care Ford a anunţat o autonomie maximă în regim mixt de 376 kilometri (WLTP) şi o autonomie maximă în regim urban de 523 kilometri (WLTP) – aici unii susţin că cifrele Ford sunt cam (prea) optimiste, însă rămâne să aşteptăm primele review-uri;
  • bateria se poate încărcare de la 10% la 80% în 23 de minute la staţie 100 kW, iar 10 minute de încărcare echivalează cu o autonomie de 124 kilometri;
  • motorul electric este de 123.5 kW, iar acesta dezvoltă 168 CP şi 290 Nm;
  • viteza maximă este de 160 km / oră, iar de la 0 la 100 de kilometri / h se ajunge în aproximativ 8 secunde;
  • există două versiuni: Select (vine cu instrumentar de bord digital cu diagonala de 12.8 inch, display central de 12 inch cu sistem de operare SYNC 4 (Apple CarPlay, Android Auto, Alexa) iluminare ambientală, sistem audio cu 6 incinte și faruri LED) şi Premium (vine suplimentar cu sistem audio B&O Premium cu 10 incinte și soundbar integrat în planșa de bord, hayon acționat electric, keyless entry și Dynamic Matrix LED);
  • puteţi alege şi ceva opţionale contra cost: anvelope all season, pachet asistenţă şofer, trapă panoramică, cârlig de remorcare detaşabil, pachet iarnă (parbriz încălzit, scaune faţă încălzite, volan încălzit) etc.

Preţul de listă pleacă de la 35.000 de euro, însă cu noul Program Ford EcoBonus şi Programul Rabla Plus, Ford Puma Gen-E poate fi comandat chiar de azi la un preţ ce pleacă de la 23.900 de euro TVA inclus. Vă puteţi juca cu configuratorul aici.

Primele livrări vor fi făcute în primăvara anului viitor.

Sursa: autocritica.ro
Categorii: gEV
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.

Am condus Renault 4 E-Tech electric – primele impresii

În urmă cu câteva zile, Renault a organizat un eveniment în cadrul căruia am avut ocazia de a testa două modele recent introduse pe piața din România. Primul despre care expun câteva impresii este Renault 4 E-Tech electric, al doilea este Renault Austral facelift.