Înainte eram un fan al Formula 1 şi o urmăream constant. Mă uitam la duelurile din “ring” şi ştiam că există o oarecare ierarhie în funcţie şi de sumele investite. Se luptau pentru titlu Ferrari, McLaren (pe atunci şi Mercedes), Renault, BMW (în diverse combinaţii cu Williams sau Sauber). Toyota era singura care avea un buget uriaş dar rezultatele întârziau să apară.
Acum F1 a ajuns un mic (sau după gust, amar) circ. A apărut un sistem KERS de care toată lumea se vaită şi un regulament stufos pe care nici nu vreau să îl cunosc. Sunt limitate la maxim electronica şi alte detalii de ordin mecanic. Până în 2002 nu exista nicio limitare. Logic era să fie şi acum la fel, siguranţa maşinelor şi a circuitelor de F1 trebuiau să suplinească viteza sporită a monoposturilor. Până la urmă a fost compromis ideea din spatele F1 – cele mai performante maşini din lume pe un circuit se iau la întrecere spre amuzamentul spectatorilor.
Bernie Ecclestone a dat cu bâta în baltă, cum se spune în neaoşa limba românească. Este bine că el va scoate, de unul singur, castanele din foc. Cei mai importanţi constructori se retrag şi vor forma o competiţie separată ce, probabil, se va numi GP1. Bernie, căruia F1, i-a adus sume uriaşe vede compromis tot ce el a încercat să menţină. Exista de multă vreme o nemulţumire latentă a constructorilor cu privire la sumele de la televiziuni ce intrau, aproape, undirecţional în bugetul piticului geriatric.
F1 va rămâne o competiţie animată de echipele de casă ale lui Bernie – cele cărora le va conveni bugetul redus la 40 de milioane lire sterline anual. Va găsi câteva echipe şi va crea un simulacru de F1. Ce sponsori, spectatori, televiziuni ar alege să sponsorizeze o compeţiţie automobilistică în care lipsesc Ferrari, McLaren, Renault, BMW, Toyota.
Aşa că – La revedere F1 şi Bine ai venit GP1!