În urmă cu doar câteva zile vă scriam că Digi Mobil a reintrat pe piaţa cartelelor prepay prin lansarea pachetelor DIGI Naţional. Sunt 4 pachete importante, iar alături de acestea există şi 3 extraopţiuni de luat în seamă.
Momentan acest serviciu este destinat exclusiv celor ce vor fi migraţi din Telekom, astfel că cei interesaţi nu pot cumpăra încă la liber o cartelă prepay Digi Mobil.
Interesant este că pe site-ul oficial DIGI există şi un formular special pentru cei care vor să reîncarce o cartelă prepay. În acel formular ţi se cere numărul de telefon, adresa de mail şi valoarea reîncărcată.

Sub câmpul „Valoarea reîncărcată (Euro)” apare următorul mesaj: „Valoarea este exprimată în euro şi nu conţine TVA. Plata se va face în lei, cu TVA inclus, la cursul BNR valabil în ziua reîncărcării”.

Partea corectă şi foarte transparentă este aceea că DIGI te informează inclusiv de cursul din ziua respectivă (nu trebuie să mai pierzi timpul căutând pe Google). Partea mai puţin bună este că în momentul în care introduci valoarea în euro, îţi apare un total de plată eronat (asta dacă ne raportăm le mesajul de care v-am scris mai sus). La totalul de plată NU apare TVA-ul.
Exemplu: dacă încarci cartela cu 5 euro, la cursul de 5.08 lei / euro, îţi apare un total de plată de 25.4 lei. Doar că acest total NU include şi TVA-ul, astfel că preţul final de plată ar trebui să fie 5 euro + 21%, adică 6.05 euro x 5.08 lei / euro = 30.73 lei.

Mesajul de informare pe care îl primesc astfel clienţii este greşit şi poate duce în eroare utilizatorii Digi Mobil şi Telekom.
Update: la scurt timp de la publicarea articolului nostru, DIGI a făcut update pe site. Mesajul de informare a dispărut, însă la „valoarea totală de plată” este calculat acum preţul final corect, cel care include şi TVA.
