În toamna anului trecut Meta a lansat abonamentele lunare fără reclame pentru Facebook şi Instagram. Nu că şi-ar fi dorit acest lucru, însă a fost obligată de Uniunea Europeană să facă acest pas.
Din păcate Meta a tratat aproape la mişto solicitarea Uniunii Europene, preţul abonamentelor fără reclame fiind ridicol de mare pentru a deveni o alternativă de luată în calcul de către utilizatori. Sigur că această atitudine nu a rămas fără consecinţe, oficialii europeni pregătind o serie de constrângeri pentru Meta, inclusiv o amendă.
Pentru a scăpa basma curată, Meta a ieftinit abonamentele pentru Facebook şi Instagram cu aproximativ 40%. Preţurile actuale sunt:
12.99 euro / lună7.99 euro / lună pentru cei ce accesează aplicaţiile mobile;9.99 euro / lună5.99 euro / lună pentru cei ce accesează aplicaţiile web.
Pentru fiecare profil suplimentar, utilizatorii vor trebui să mai plătească extra câte 4 euro / lună / profil pentru aplicaţiile mobile şi câte 5 euro / lună / profil pentru aplicaţiile web.
Sunt foarte curios câţi abonaţi are Meta în Europa, personal nu ştiu pe nimeni care să se fi gândit măcar să cumpere aşa ceva.
Facebook şi Instagram funcţionează cel mai bine în formatul clasic, adică gratuite pentru toată lumea şi cu reclame pe ici, pe colo.