Numele de finfluencer s-a format din mixul dintre “financial” şi “influencer” şi se traduce ca un fel de influencer specializat pe finanţe.
Nu ştiu cum un chatbot mai răsărit poate deveni un finfluencer, însă cei de la Garanti BBVA România susţin că chatbot-ul lor GIA, este primul de acest fel din România.
GIA este în realitate un chatbot AI cu prezenţă vizuală şi auditivă ce oferă clienţilor băncii nu doar informaţii, ci şi un spaţiu de discuţie, de colaborare, de dezvoltare financiară. GIA comunică într-un mod prietenos și natural, oferind combinație de știri din lumea digitală, informații despre produsele și serviciile băncii, precum și subiecte esențiale de educație financiară și siguranță digitală.
„Prin această inițiativă, venim cu o abordare inovatoare în comunicarea digitală, oferindu-le clienților noștri informații utile și o experiență interactivă. Fiind primul influencer specializat în finanțe, realizat cu AI, GIA este mai mult decât un simplu asistent virtual – este o voce digitală prietenoasă, conectată la nevoile și așteptările publicului nostru”, a declarat Tolga Banyocu, Director General Adjunct, Aria Soluții Clienți, Garanti BBVA.
Forma actuală a chatbot-ului GIA a fost realizată în colaborare cu agenţia de comunicare Oxygen, iar aici vorbim de tot ce înseamnă imagine (de la crearea personajului, până la animație).
Deşi este îmbrăcată frumos la nivel de PR, menirea GIA este aceea de a te atrage spre serviciile şi produsele băncii, aspect normal de altfel (că de asta s-au băgat o căruţă de bani în dezvoltarea ei).
GIA poate fi descoperită atat pe site-ul băncii, cât şi pe Facebook, Instagram şi LinkedIn.