Dacă urmăriţi des clipuri pe YouTube de pe un smart TV, am o veste proastă pentru voi. Google a confirmat în cadrul evenimentului YouTube Brandcast că reclamele de 30 de secunde ce nu pot fi sărite vor ajunge în curând şi pe smart TV-uri.
Reclamele vor fi oferite în reprize consecutive de câte 15 secunde fiecare şi nu vor putea fi evitate. Prin această nouă metodă enervantă Google încearcă să forţeze mâna utilizatorilor să treacă pe YouTube Premium, abonamentul cu bani, dar fără reclame.
Vă reamintesc că preţurile practicate de YouTube în România sunt:
- abonamentul YouTube Premium individual – 26 lei / lună;
- abonamentul YouTube Premium familie – 39 lei / lună;
- abonamentul YouTube Premium student – 15 lei / lună.
Interesant este că o statistică Statcounter susţine că aproape 50% din timpul petrecut de către utilizatori pe YouTube este realizat de pe televizoare inteligente. Este foarte clar că acest segment este important pentru Google, vorbim de sute de milioane de utilizatori la nivel global.
Tendinţa tuturor platformelor video este aceea de a-şi spori veniturile, dacă nu prin conţinut de calitate, atunci prin diverse metode mai mult sau mai puţin morale. În prezent există foarte multe alternative, opţiuni, piaţa este puternic fragmentată, aşa că fiecare încearcă să tragă cât mai mulţi bani de la utilizatorii existenţi.